آلودگی نفتی همچنان در میانکوه اردل پراکنده است
08 دی 1399 - 19:13
بازدید 140
5

بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۲ هفته از وقوع حادثه شکستگی لوله انتقال نفت در منطقه میانکوه، بخش زیادی از نفت در منطقه پخش شده است و پاکسازی با کندی انجام می‌گیرد. به گزارش گفتمان زاگرس:امامداد شهبازی افزود: حجم نفت نشت یافته در منطقه بسیار زیاد است و طی این […]

پ
پ

بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۲ هفته از وقوع حادثه شکستگی لوله انتقال نفت در منطقه میانکوه، بخش زیادی از نفت در منطقه پخش شده است و پاکسازی با کندی انجام می‌گیرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:امامداد شهبازی افزود: حجم نفت نشت یافته در منطقه بسیار زیاد است و طی این ۲ هفته به اعماق زمین نفوذ پیدا کرده و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران باید هرچه سریع‌تر نسبت به پاکسازی خاک‌های آلوده اقدام کند.

وی ادامه داد: اگر چه شرکت نفت از همان ابتدای وقوع حادثه اقدام به جمع‌آوری نفت پخش شده در منطقه کرده است اما این اقدامات کافی نیست و به سبب موقعیت جغرافیایی و سخت‌گذر بودن تنگ گندمکار بخش زیادی از نفت به اعماق زمین نفوذ کرده که پاکسازی آن به امکانات و زمان بیشتری نیاز دارد.

شهبازی با اشاره به خسارت‌هایی که به مردم منطقه در حوزه دامداری، زنبوداری و کشاورزی وارد شده است، تصریح کرد: هنوز هیچ نهاد و دستگاهی خسارت‌هایی که به مردم وارد شده است را به درستی برآورد و اعلام نکرده و همین موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

بخشدار میانکوه ادامه داد: تعدادی از زنبوداران عنوان می‌کند که بر اثر دود ناشی از آتش‌سوزی در منطقه زنبورهای آنها به کندو بازنگشته و دامداران هم از تلف شدن دام‌های خود اعلام خسارت کرده‌اند اما هنوز سازمانی که پیگیر مطالبات و خسارت‌های مردم باشد اعلام نظری در این خصوص نکرده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: مطالبه مردم منطقه این است که سازمان‌های متولی و از جمله بازرسی استانداری نسبت به پیگیری خسارت‌های مردم هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.