توسعه کردستان نیازمند تامین زیرساخت‌هاست/کاهش هزینه سرمایه‌گذاری در کردستان ضروری است
09 دی 1399 - 7:37
بازدید 187
9

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان فراهم کردن بستر توسعه استان را نیازمند تامین زیرساخت‌های دولتی دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های بخش صنعت و کشاورزی به روند توسعه استان کمک می‌کند. به گزارش گفتمان زاگرس:خالد جعفری ظهر امروز در کارگروه رفع موانع تولید استان در سنندج حفظ تولید و حمایت از واحدهای فعال تولیدی و صنعتی استان و […]

پ
پ

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان فراهم کردن بستر توسعه استان را نیازمند تامین زیرساخت‌های دولتی دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های بخش صنعت و کشاورزی به روند توسعه استان کمک می‌کند.

به گزارش گفتمان زاگرس:خالد جعفری ظهر امروز در کارگروه رفع موانع تولید استان در سنندج حفظ تولید و حمایت از واحدهای فعال تولیدی و صنعتی استان و کمک به روند توسعه استان را از اهداف کارگروه موانع رفع تولید عنوان کرد.

وی از بهره‌برداری خط آهن و انتقال آب به سد قوچم در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این خط در آینده خط توسعه استان محسوب می‌شود و نیازمند برق مصرفی بیشتری خواهد بود، در این راستا شرکت توزیع موظف است نیازهای مصرف برق این واحدها را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان از نظر مگاواتی بسیار ضعیف است، اظهار کرد: در این بخش سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نشده است.

وی بر توسعه زیرساخت‌ها و توسعه ظرفیت نیروگاه‌های برق تاکید کرد و یادآور شد: در برنامه‌های توسعه‌ای باید نیازهای برق مصرفی توجه شود و در طرح‌های توسعه‌ای نیاز برق استان لحاظ شود.

جعفری بر تقویت و سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های برق استان تا ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ تاکید کرد و با عنوان اینک مجموعه فولاد نیازمند ۱۸۰ مگاوات برق است، افزود: شرکت توزیع برق در راستای حمایت از واحدهای توسعه‌ای و فراهم کردن زیرساخت‌های این واحدها باید بیش از ۱۰۰ مگاوات برق ایجاد کند.

وی با اشاره به مشکل برق مورد نیاز گلخانه صادق‌آباد دهگلان و نیاز این واحدها به ۹۰ کیلووات برق خواستار تامین برق مورد نیاز این واحد تولیدی از سوی شرکت توزیع شد.

جعفری وظیفه کارگروه را کمک به اشتغال و روند تولید دانست و گفت: تامین اجتماعی استان مطالبات شرکت‌های تولیدی را بررسی و با بخشودگی بخشی از بدهی و تعیین چهارچوب اقساط پرداختی از واحدهای فعال حمایت کند و زمینه ادامه فعالیت آنها را فراهم کند.

ادارات استان موظفند از تولید و اشتغال حمایت کنند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز برحل مشکلات واحدهای تولید در داخل استان و در کارگروه رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: در راستای توسعه استان و حمایت از واحدهای تولیدی با ریسک‌پذیری مشکلات اقتصادی را حل کرد.

محمد دره‌وزمی افزود: در سال جهش تولید همه ادارت موظفند از تولید، اشتغال و واحدهای اقتصادی استان حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت پنجره آریا تولیدکننده پولیمر است و ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، اظهار کرد: کارگروه موظف است در راستای حفظ اشتغال موجود از روند فعالیت این شرکت حمایت کند.

پرداخت تسهیلات به شرکت توزیع برق استان( بانک‌های صادرات و تجارت)، احداث گلخانه صادق آباد، شرکت پنجره آریا و بدهی‌های آن به تامین اجتماعی، شرکت ۲۰۳۴ مرغداری گوشتی گلدانه شرکت اشکان‌سازه،  بررسی و تصویب طرح واحدهای کمیته کارشناسی طرح رونق تولید از واحدهایی که با موانع و مشکلات مواجه بودند و در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

گلخانه صادق آباد دهگلان بزرگترین مجتمع اقتصادی استان همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان در زمینی به مساحت ۲۱،۷ هکتار راه‌اندازی شده که ۸،۵ هکتار آن مفید بوده و حدود ۲،۲ میلیارد برای آن اعتبار دولتی هزینه شده و از تسهیلات تبصره (۱۸)  ۴۶ میلیارد تومان برای این طرح تسهیلات بانکی مصوب شده است هم اکنون به دلیل مشکل برق روند فعالیت و ادامه تولید با مشکل مواجه شده است.

واحد مرغداری ۲۰۳۴ نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بانک ملت بدهکار است که تنها قادر به پرداخت ۱۰ درصد بدهی‌های شرکت است و تنها با قسط‌بندی وام‌ها می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.