استان ها
| 4 سال قبل

مشوق‌های بیمه‌ای کارگاه‌های خدماتی و تولیدی ابلاغ شد

فرماندار کرمانشاه گفت: طرح مشوق بیمه‌ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده و براساس آن کارفرمایان می‌توانند سهم حق بیمه (۲۳ درصد) نیروهای جدید خود را که از دهم آبان ماه امسال استخدام کرده‌اند، از طرف دولت تدبیر و امید به مدت ۲ سال دریافت کنند.  

به گزارش گفتمان زاگرس:«فضل اله رنجبر» روز چهارشنبه در ‌هفدهمین جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمانشاه افزود: حداکثر سن مشمولان این طرح که همان نیروهای کار هستند ۳۸ سال است که البته ۲ سال خدمت سربازی نیز به این سقف ‌سنی افزوده    میشود.

فرماندار کرمانشاه همچنین در رابطه با سایر شرایط مشمولان طرح مذکور گفت: نیروهایی که دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند و دارای سابقه بیمه کمتر از ۳۶ ماه می باشند می توانند از این طرح بهره مند شوند و حق بیمه آنها پرداخت می شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه افزود: کارگاه ها و واحدهای صنفی باید دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی باشند.

رنجبر از تمامی کارفرمایان واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی خواست؛ تقاضاهای خود را برای پوشش مشمولان این طرح و استفاده از مزایای آن به ادارات ذی ربط از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های خدماتی به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کرمانشاه ارایه کنند.

فرماندار کرمانشاه گفت: هدف دولت از حمایت از این طرح کمک به تثبیت اشتغال و حمایت از بنگاه های تولیدی و اشتغال نیروهای تحصیلکرده است.

رنجبر اظهار داشت: ۴۴۳ نفر سهمیه شهرستان کرمانشاه برای مشوق های بیمه ای است که واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی و تعاونی ها می توانند نسبت به ارایه فهرست نفرات متقاضی که دارای شرایط موردنظر باشند به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کرمانشاه اقدام کنند.

رنجبر در ادامه گفت: از ۱۷ هزار و ۹۲۱ نفر سهمیه اشتغال شهرستان کرمانشاه تاکنون ۷۷ ‌درصد در سامانه‌ رصد اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی ثبت شده است.

وی افزود: دولت در این شرایط سخت کرونا به واحدهای صنفی که دچار خسارت شده اند تاکنون ۱۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت کرده است.

رنجبر در ادامه گفت: این مبلغ تسهیلات در قالب ۱۲ هزار و ۶۲۴ پرونده به واحدهای صنفی کشاورزی، صنعتی، تولیدی و خدماتی که در اثر بیماری کرونا متضرر شده اند، پرداخت شده است.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است. 

ایرنا