تشنگی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای گرم سال/ تدبیر مسئولان چیست؟
13 دی 1399 - 15:42
بازدید 129
5

کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم داشتن ۱۰ درصد منابع آب کشور، در ایام سال خصوصا فصول گرم با بی‌آبی مواجه می‌شود که گویا مسئولان برای این مشکل تدبیری اندیشیده‌اند. به گزارش گفتمان زاگرس:گرچه این روزها در زمستان به سر می‌بریم و به نظر می‌رسد مشکل کمبود آب نداشته باشیم اما در سایر فصول سال جیره‌بندی و […]

پ
پ

کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم داشتن ۱۰ درصد منابع آب کشور، در ایام سال خصوصا فصول گرم با بی‌آبی مواجه می‌شود که گویا مسئولان برای این مشکل تدبیری اندیشیده‌اند.

به گزارش گفتمان زاگرس:گرچه این روزها در زمستان به سر می‌بریم و به نظر می‌رسد مشکل کمبود آب نداشته باشیم اما در سایر فصول سال جیره‌بندی و نبود آب معضل جدی برای مردم استانی است که ۱۰ درصد آب  کشور را در اختیار دارد.

شهر پرآب کهگیلویه و بویراحمد با بی‌آبی مواجه است و این مشکل به حدی جدی می‌شود که برخی از مناطق با تانکر آبرسانی می‌شوند.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این استان یک درصد جمعیت و مساحت کشور را دارد اما ۱۰ درصد منابع آب را در اختیار دارد که متاسفانه از این ۱۰ درصد فقط ۱۰ درصد منابع آب در اختیار استان است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش‌های مختلف استان برای توسعه در بخش صنعت، کشاورزی و تامین آب شرب با مشکل جدی مواجه است. حتی  شهر یاسوج به عنوان مرکز استان علی‌رغم قرار گرفتن در کنار دو رودخانه پرآب بشار و مهریان در فصول گرم بهار و تابستان با جیره‌بندی و قطعی آب مواجه است.

وی بیان کرد: رفع این مشکل در دستور کار مسئولان استان قرار دارد از این رو سد تنگ سرخ که یکی از سدهای حیاتی استان و جنوب کشور است تعریف و با توجه به اینکه مجوزات ماده ۵۶ اخذ شده در صورت تامین منابع اعتباری بدنه آن تا سال آینده تکمیل و آبگیری انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: سد آبریز دیگر طرح آبی استان است که ظرفیت نگهداری ۱۵۵ میلیون متر مکعب ذخیره آبی را دارد.

فرهادی بیان کرد: طرح آبرسانی به باشت دیگر پروژه آب منطقه‌ای است که نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان است. بهره‌برداری از این طرح‌ها در  توسعه شهرهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه نقش دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.