اجتماعی
| 4 سال قبل

مصرف گاز افزایش یافته است/ سوخت‌های فسیلی سبب ایجاد آلودگی‌ها شده است

استاندار لرستان گفت:مصرف گاز نسبت به سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است

به گزارش گفتمان زاگرس؛دکتر سید موسی خادمی در نشست ویژه مصرف سوخت زمستانی که به صورت وبینار و با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو و استانداران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسایلی که این روزها مطرح شده مصرف بیش از حد گاز و کاهش فشار در برخی از مناطق کشور و در کنار آن آلودگی است که در اکثر کلان‌شهرها مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه متناسب با این وضعیت، امروز جلسه‌ای با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو برگزار شد که این دو موضوع را با هم بررسی کنند چرا که این دو موضوع با هم ارتباط دارند، ادامه داد: مصرف بیشتر سوخت‌های فسیلی سبب ایجاد این آلودگی‌ها شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امسال مصرف گاز نسبت به سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته و بیشترین مصرف در بخش خانگی بوده است، بیان کرد: قرار شد آگاهی‌های عمومی و فضای تبلیغاتی بیشتر انجام شود تا مردم بدانند که چنانچه روند مصرف اینگونه ادامه پیدا کند ممکن است در آینده نزدیک با قطعی‌ها و خاموشی‌هایی در برق ایجاد شود.

وی گفت: بر این اساس مصوب شد که کمیته‌هایی در استان‌ها تشکیل شود تا از این موضوع مراقبت کنند و خانوارهایی که مصرف آنها بیش از حد است و یا اداراتی که رعایت مصرف را نداشته باشند قطع انشعاب کنند.

خادمی بیان کرد: در لرستان این کمیته به ریاست معاون امور عمرانی استانداری لرستان تشکیل و روی این موضوعات بررسی لازم انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در لرستان اظهار کرد: در لرستان با توجه به اینکه نیروگاه‌ها و صنایع بزرگی نداریم مشکلی از حیث فشار نداریم اما این شبکه به کل کشور وصل است و چنانچه مشکلی ایجاد شود ممکن بوده استان ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان کرد: اگر رعایت مصرف نکنیم و ممکن است خاموشی‌ها در کشور و استان‌ها رخ دهد.

ایسنا