بخش کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری اصلاح شود
15 دی 1399 - 16:20
بازدید 108
4

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری باید اصلاح شود. به گزارش گفتمان زاگرس؛عیسی منصوری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: بعد از انقلاب به اذعان صاحب نظران در دنیا، کشور در توسعه روستایی خوب عمل کرد اما تمرکز به […]

پ
پ

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری باید اصلاح شود.

به گزارش گفتمان زاگرس؛عیسی منصوری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: بعد از انقلاب به اذعان صاحب نظران در دنیا، کشور در توسعه روستایی خوب عمل کرد اما تمرکز به توسعه زیرساختی بود و به همین دلیل از اشتغال و اقتصاد روستا غافل ماندیم، اما یک گام به جلو برداشته شد و به امر اشتغال و اقتصاد وارد شدیم.

وی گفت: احداث هتل در روستاها مشکلی ندارد اما در روستا باید جذابیت گردشگری باشد تا مردم به آن مکان بروند نه اینکه فقط برای استفاده از هتل به روستا سفر کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اولویت ما فرآوری محصولات معدنی است اما باید پذیرفت منابع ما محدود است.

وی با بیان اینکه اقدامات در راستای ایجاد شغل با توجه به شیوع کرونا در حال دنبال شدن است، اظهار داشت: پرداخت یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای فارغ التحصیلان از مهمترین اقدامات است که هر فارغ‌التحصیلی که تازه شاغل شود، ۳۰ درصد سهم کارفرما توسط وزارت تعاون پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس ابلاغ وزیر هر فرد در دوره کرونا بیکار و مجدد به کار خود برگشت مشمول یارانه دستمزد می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در حوزه مشاغل خانگی منابع ما به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که اندک است و دو پیشنهاد داریم نخستین که ۱۰ درصد برای اشتغال روستایی استفاده شود و مورد دوم اینکه از طریق الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی که توانمند کردیم، عمل شود.

وی ادامه داد: برای سیاست‌های فعال و مشوق‌های بیمه‌ای سقف در نظر گرفتیم که برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه روستایی آمادگی داریم از منابعی که در اختیار کارگروه ملی است در اختیار بگذاریم، ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود کمتر در حوزه روستایی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: دستگاه‌ها باید تنگ‌نظری و تنگدستی را کاهش دهند و ما مسئولان باید سراغ موضوع برویم نه اینکه پشت میز بنشینیم تا کسی سراغ ما بیاید، ما مسئولان اصلاح کننده قواعد بازی برای صنعت هستیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اکنون راندمان تولید و بهره وری در استان پایین است و بنابراین نسل‌های بعدی مهاجرت می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید کشاورزی و دامپروری را در استان اصلاح کرد که در برنامه‌های اصلاح نژاد ما کمک می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.