بیش از ۲ میلیون تن کالا از کردستان صادر شد
21 دی 1399 - 14:20
بازدید 134
7

ناظر گمرکات کردستان گفت: ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۸ تن کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذر از این استان صادر شد. به گزارش گفتمان زاگرس؛بختیار رحمانی پور اظهار داشت: یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۶۷ تن کالا به ارزش ۵۴۸ میلیون  و ۵۸۱ هزار و۶۳۹ دلار سهم صادرات استان طی ۹ ماهه […]

پ
پ

ناظر گمرکات کردستان گفت: ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۸ تن کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذر از این استان صادر شد.

به گزارش گفتمان زاگرس؛بختیار رحمانی پور اظهار داشت: یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۶۷ تن کالا به ارزش ۵۴۸ میلیون  و ۵۸۱ هزار و۶۳۹ دلار سهم صادرات استان طی ۹ ماهه امسال از گمرکات بوده است.

وی اضافه کرد: سهم صادرات سایر گمرکات هم در این مدت به میزان یک میلیون و ۳۳۸هزار و ۷۶۱ تن کالا به ارزش ۵۳۱ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۳۹ دلار بوده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: در مجموع ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۸ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۱۷۸ دلار از گمرکات استان در ۹ ماهه امسال به خارج از کشور صادر شده است.

وی یاد آور شد: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۱ درصد و از نظر ارزشی هم ۹۴ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان به میزان واردات کالا از گمرکات استان هم اشاره کرد و گفت:  طی ۹ ماهه امسال از گمرک های سنندج و باشماق ۲۵ هزار و ۸۵ تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۶۸ دلار  وارد کشور شده است.

رحمانی‌پور افزود: میزان کالای وارد شده از گمرکات استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

گمرکات استان کردستان با شعب فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارایه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.