مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت:۹ هزار کارت ملی هوشمند معادل ۲.۵ درصد از افراد واجد شرایط دریافت این کارت تولید و آماده تحویل به شهروندان شده است.
به گزارش گفتمان زاگرس؛داوود صادقی اظهار داشت: با توجه به روند قانونی و امکان ابطال کارت پس از گذشت مدت زمان محدود شهروندانی که برای آنان پیامک آماده بودن کارت هوشمند ملی ارسال شده برای دریافت کارت های خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۶ هزار نفر هستند اضافه کرد: تاکنون۵۰۷ هزار نفر از شهروندان استان برای دریافت کارت ملی اقدام کرده اند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا زمان حاضر۴۲۷ هزار کارت ملی هوشمند تولید و در اختیار شهروندان این استان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد:۱۵ در صد از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد که برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کرده اند به دلیل انجام نشدن تعهدات از طرف چاپخانه ها در تهران هنوز کارت های خود را دریافت نکرده اند که کارت ملی این شهروندان در حال تولید و به زودی به آنان تحویل داده می شود.
وی عنوان کرد: ۵۰ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط در کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند که می توانند به ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دارای مجوز مراجعه کنند.
صادقی تاکید کرد: هم اینک حدود ۷۴ دفتر پیشخوان دارای مجوز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که کار ثبتنام کارت هوشمند ملی را انجام میدهند.
به گفته صادقی این مراکز خدماتی در کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت پذیرش روزانه ۲ هزار در خواست کارت ملی هوشمند را دارند.
وی از شهروندان کهگیلویه وبویراحمدی تا خواست هر چه سریع تر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
کار صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است.
کارتهای ملی مذکور به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم میکنند تا افراد به شیوهای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمهای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، میتواند موجب توزیع عادلانه فرصتها، کاهش هزینههای دولت، مردم و بنگاهها شود و این امور میتوانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی جامعه داشته باشند.
با پیادهسازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم میشود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند و این موضوع میتواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت آنها از دولت شود.
ایرنا