هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در شهرستان کرمانشاه از تحصیل جا مانده‌اند
24 دی 1399 - 14:22
بازدید 210
9

فرماندار کرمانشاه گفت: حدود هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در نواحی سه گانه این شهرستان بیشتر در مقاطع متوسط اول و دوم ترک تحصیل کرده‌اند که نیاز است چرایی ترک تحصیل آنها مورد بررسی قرار گیرد. به گزارش گفتمان زاگرس، فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سرسرای فرمانداری […]

پ
پ

فرماندار کرمانشاه گفت: حدود هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در نواحی سه گانه این شهرستان بیشتر در مقاطع متوسط اول و دوم ترک تحصیل کرده‌اند که نیاز است چرایی ترک تحصیل آنها مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گفتمان زاگرس، فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سرسرای فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: دختران مقطع متوسطه اول و دوم روستاها و پسران محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه، بیشترین محصلان ترک تحصیل را تشکیل می‌دهند.

او یکی از مهم ترین علل ترک تحصیل دختران مقطع متوسطه اول و دوم را مختلط بودن مدارس روستایی اعلام کرد و از خیران مدرسه ساز مانند بنیادهای علوی، برکت، مستعضفان، قرارگاه خاتم انبیاء و سازمان نوسازی مدارس خواست در راستای احداث مدارس جداگانه دختران در روستاها پیش قدم شوند.

رنجبر همچنین ترک تحصیل دانش آموزان شهرستان را یک موضوع مهم عنوان کرد و از اعضای شورای آموزش و پرورش خواست دلایل مختلف این موضوع را بررسی کرده و گزارش دهند و به فکر راهکارها و تدابیری برای بازگشت آنها به تحصیل باشند.

 نواحی سه گانه آموزش و پرورش شهرستان برای بازگشایی مدارس آماده باشند 

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستورالعمل ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مبنی به بازگشایی مدارس دارای ۵۰ دانش آموز و کلاس های اول و دوم ابتدایی گفت: روسای سه ناحیه مدیران مدارس شهرستان برای بازگشایی مدارس مشمول و کلاس های اول و دوم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی و توجیه خانواده ها و معلمان آماده باشند.

رنجبر در ادامه از فعالیت و تلاش های شبانه روزی معلمان شهرستان در شبکه دانش آموزی شاد که در زمان بحران شیوع بیماری کووید ۱۹ روش اصلی تحصیل است، قدردانی کرد و گفت: برعکس تصور خیلی‌ها که فکر می کنند با بسته شدند مدارس، معلمان هم تعطیل اند، در حالی که این مدت معلمان دچار شدیدترین نوع آموزش در بستر فضای مجازی شدند اگر قبلا در مدارس یک بار برای همه دانش آموزان سر کلاس درس را  توضیح می دادند، الان برای هر دانش آموز باید به صورت جداگانه توضیح دهند و این برای آنها خیلی وقت گیر و پر زحمت است.

وی در ادامه با اشاره به گزارش بدهی آموزش و پرورش کرمانشاه به دستگاه های خدمت رسان برق، آب و گاز خواستار بررسی دقیق و تفکیک شده هر یک از موارد بدهی مدارس و همچنین به رروز رسانی آمار و اطلاعات هریک از دستگاه ها از مدارس و املاک آموزش و پرورش شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در برخی از مدارس دیده شده مبلغ قبوض مدارس تعطیل شده امسال، از پارسال که مدارس باز بوده بیشتر است که جا دارد با هم افزایی دستگاه های خدمت رسان و آموزش و پرورش شاخص ها و تعرفه های الگوی مصرف هر مدرسه با توجه به جمعیت و کاربری آن جداگانه مشخص شود.

تقدیر از عملکرد شورای سوادآموزی کرمانشاه

رنجبر در بخش دیگری از صحبت های خود از عملکرد شورای سوادآموزی کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: سال گذشته نهضت سواد آموزی استان و به تبع آن شهرستان که بیشترین تعهد سوادآموزی را داشت در کشور رتبه اول کسب کرد که جای تقدیر دارد.

او با اشاره به تعهد سوادآموزی برای باسواد کردن ۹ هزار و ۹۴۰ نفر گفت: تاکنون ۹۷ درصد این تعهد اجرا شده که ۳۷ درصد آن مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

فرماندار کرمانشاه همچنین با اشاره به ۶ مرکز یادگیری محله در شهر کرمانشاه برای مهارت آموزی افراد کم سواد محلات حاشیه نشین خواستار افتتاح یک محله یادگیری دیگر در شهرک حمکت آباد و کمک به اشتغال سوادآموزان شد.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است و در تقسیمات کشوری با پنج بخش جزو بزرگترین شهرستان های کشور است.   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.