۵ خوشه صنعتی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود
26 دی 1399 - 10:39
بازدید 126
6

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از اجرای پنج خوشه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: گز، خاتم ، ماهیان سردآبی، فرش و نساجی از جمله این خوشه‌ها است که تا پایان دولت عملیاتی می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس؛حمیدرضا فلاح اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان از جمله محصول […]

پ
پ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از اجرای پنج خوشه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: گز، خاتم ، ماهیان سردآبی، فرش و نساجی از جمله این خوشه‌ها است که تا پایان دولت عملیاتی می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس؛حمیدرضا فلاح اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان از جمله محصول گز  بلداجی و خاتم در روستای شیخ‌شبان، تولید ماهی سردآبی در شهرستان اردل و نساجی و فرش چالشتر در شهرک‌های صنعتی استان بر مبنای مطالعات زمانبندی شده، امکان ایجاد خوشه‌های صنعتی این رشته‌ها در استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به نقش محورهای خوشه‌های صنعتی در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی مشتری‌پسند داخل و خارج کشور  تصریح کرد: با نهادینه کردن برند و معرفی محصولات باکیفیت تولیدی این استان، امکان افزایش صادرات محصولات مرغوب منطقه به سایر کشورهای دنیا دور از انتظار نیست .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از ایجاد و تکمیل زیرساخت ۲ شهرک صنعتی جدید دیگر تا پایان دولت دوازدهم خبرداد و گفت: پاسخ استعلام‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در شورای برنامه‌ریزی مرکز استان به تصویب رسیده که تا پایان سالجاری عملیاتی خواهد شد.

فلاح افزود: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید و اولویت واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی در راستای ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و با هدف جذب مشارکت سرمایه‌گذاران انجام می‌شود که درآمدزایی بالا و ارتقای زیرساخت‌های صنعتی را به‌دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از کسب‌وکارهایی اطلاق می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های یکسان برخوردارند.

هم‌اینک ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری مستقر است که در ۲۱ مورد از این شهرک‌ها شرایط برای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، خدماتی و صنفی فراهم است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.