اجتماعی
| 4 سال قبل

تعداد روستاهای برخوردار از آب شرب سالم در لردگان به ۲۱۰ روستا رسید

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان لردگان گفت: با همت دولت دوازدهم تعداد مناطق روستایی برخوردار از شبکه آب شرب سالم از ۱۴۰ روستا به ۲۱۰ روستا در این شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛یوسف حسنی گفت: در طول سال‌های اخیر ۷۰ روستای جدید افزون بر ۲۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان از آب لوله‌کشی برخوردار شدند.

وی از تعویض و مرمت ۳۳۸ کیلومتر از خطوط شبکه انتقال آب مناطق شهری و روستایی لردگان در ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: از این میزان تعویض شبکه فرسوده، ۳۸ کیلومتر در سالجاری اجرا شده است.

به گفته حسنی در همین مدت ۳۱۳ پروژه آبرسانی و خدمات فاضلاب در این شهرستان با اعتباری افزون بر یکهزار و ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه و اجرا شده است .

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان لردگان، مجموع روستاهای دارای سکنه این شهرستان را حدود ۳۰۰ روستا اعلام کرد و اظهار داشت: روستاهایی که تاکنون زیرپوشش این شرکت قرار نگرفته‌اند به علت پراکندگی جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار است.

حسنی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از سیستم و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان در سالجاری تصریح کرد: رشد چشمگیر قیمت تجهیزات انشعاب باعث کُند بودن و افزایش نیافتن اشتراک سیستم فاضلاب در این شهر گزارش شده است .

وی از اشتراک تنها یک‌هزار و ۳۰۰ مشترک معادل ۱۰ درصد از حدود ۱۳ هزار مشترک انشعاب فاضلاب این شهرستان خبر داد و گفت: امید است با اطلاع‌رسانی و حمایت‌های دولت تا پایان سالجاری ۵۰۰ انشعاب جدید فاضلاب به شبکه متصل شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ایرنا