اجتماعی
| 4 سال قبل

طرح شهید سلیمانی و علامت سوالهای بی شمار !

به گزارش گفتمان زاگرس:یک سالی می شود که مهمان زمینی ها شده است ،منشاء آن هر چه ،هرکه و هر کشوری که بود کاری نداریم ،اما این را می دانیم که جهانی را دگرگون کرد. آری !منظورم ویروس کروناست !همانی که با آمدنش همه چیز را تغییر داد ،مهمانی ها،احوالپرسی ها ،مسافرت ها ،عروسی و فاتحه ،بسیاری از شغل ها را هم تحته کرد و تاسف بار تر اینکه خیلی ها را هم روانه دنیای دیگر نمود.

سالهاست جهان ادعای ترقی و پیشرفت علمی دارد ،اما حداقل  این یکسال علم با تمام ادعایش مقهور این ویروس ریز نقش چندش آور شد .حتی در ساحت سیاسی برای خودش حریمی دست و پا کرد و اینک این صدر نشین محاورات سیاسی بزرگان عالم سیاست و محور مذاکرات هم شده است !

تا اینجا بماند ! اما هنوز که مترقی ترین کشورها در تایید یا رد ادعاهایشان برای بافتن منشاء این اپیدمی ،راهی با کاهش سرعت آن و واکسن تایید شده اش درمانده است ،در ایران آمارها به شدت از سقوط کرونا خبر می دهند! درحالیکه مسئولین ما هنوز نمی دانند با خود چند چند هستند !هنوز راهی برای وارد کردن واکسن پیدا نکرده و ورود واکسن در پیچ وخم نزاع های سیاسی متوقف شده است ،هنوز هیچ داروی مطمئنی برای کنترل این اپیدمی پیدا نشده ،اما اینجا آمارها از کنترل اپیدمی و حتی صفر شدن مرگ و میرها در استانی همچون ایلام خبر می دهد!

عجیب نیست !؟در حالی که هیچ تغییر در روند مکاشفات علمی جهان رویی نداده است ،واکسنی هم وارد کشور  نشده و واکسن های ادعایی خودی نیز راه نهایی را نپیموده اند ،مردم هم تمامی پروتکل ها را بوسیده در طاقچه خانه هایشان گذاشته اند !رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک به کلی فراموش شده است ،اما اپیدمی کنترل شد !تازه اینکه دست کشورهای مدعی هنوز بالاست !

گویا اینجا این آمارهای ساختگی وگزارشات آبکی است که مدیریت کننده امورند نه واقعیت های کف جامعه !اینجا رو کم کنی های سیاسی وپوزه مخالف ودشمن بر زمین مالیدن اولویت دارد تا پرداختن به کنه واصل موضوع ! در مقابل تمامی عملکردها ،آمارها ،گزارشات و ادعاها علامت سوال های فراوانی قرار دارد که پاسخ واقعی به آنان می تواند مسیرها را به کلی تغییر دهد.

از یازدهم آذر ماه طرح شهید در راستای کنترل کرونا طرح شهید سلیمانی استارت شده شد ،طرحی با مشارکت بسیج ودانشگاه علوم پزشکی که در آن با سازماندهی گروههای پزشکی وامدادی قرار بود درب خانه به خانه ایلامی ها زده شود و غربالگری صورت گیرد. اما گزارشات وآمارهای دو نهاد متولی یعنی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی سرشار از ابهام است !؟

بسیج جامعه پزشکی مدعی است که صفر تا صد این طرح را انجام داده است ،هزاران نفر تست شده اند ،هزاران نفر مثبت شده و صدهها نفر بستری شده اند ،۸۰درصد استان غربالگری شده وهزاران بسته مواد غذایی توریع شده است .یعنی این مدت دانشگاه علوم پزشکی بیکار نشسته است !؟

دوستان بسیج جامعه پزشکی و دانگشاه علوم پزشکی باید به این ابهامات شفاف پاسخ دهند ،درحالی که بسیاری از مردم مدعی هستند که اصلا کسی به درب خانه های آنان مراجعه نکرده است ،این ۸۰درصد غربالگری از کجا آمده است ؟!وقتی از هرکسی سوال می شود که آیا غربالگری شده اید ،پاسخ منفی است ،پس منشاء این آمارها کجاست !؟

دوستان شفاف توضیح دهند در این مدت چه کار علمی کرده اند که به یکباره آمارهای ابتلا ومرگ ومیر به شدت پایین آمد ؟!همین روش را بکار گرفته واین همه وقت وپول هم صرف تهیه ،تولید وخرید واکسن کرونا نکنید وتمام !تازه می توانید با صدور آن به کشورهای مترقی بیچاره کلی هم درآمد ارزی نصیب کشور کنید !

بیشتر بخوانید:

برخوردقضائی بادستگاههایی که دراجرای طرح قاسم سلیمانی همکاری نکنند

طرح غربالگری محله ای کرونا از فردا در ایلام آغاز می شود