اجتماعی
| 3 سال قبل

نماینده مردم سنندج در مجلس: مطالبه به حق مردم سنندج برای تامین آب شرب سالم تحقق می‌یابد.

به گزارش گفتمان زاگرس:محسن فتحی با بیان اینکه “آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج منتقل می‌شود” اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت نیرو و همراهی مدیران استانی، مطالبه به حق مردم سنندج برای تامین آب شرب سالم تحقق می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از مکاتبات متعدد و تخصیص اعتبارات لازم، پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج برای استفاده مردم از آب شرب سالم هفته جاری افتتاح می‌شود.

وی از حمایت‌های مدیران استان کردستان در انجام این پروژه قدردانی کرد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع و وظیفه ذاتی بنده به عنوان دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تا کسب نتیجه نهایی و رفع نگرانی مردم سنندج، به صورت مستمر پیگیر موضوع خواهم بود.

گفتنی است؛ سال‌هاست تغییر طعم و بوی بد آب شرب در شهرهای مختلف استان کردستان به ویژه سنندج مطرح شده که در میان گلایه‌های مردمی، دولتمردان و مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان ابتدا این موضوع را نادرست می‌دانستند اما با پیگیری‌‌های رسانه‌ای؛ بألاخره استاندار، نمایندگان مردم سنندج در مجلس سایر مسئولان مربوطه در حوزه وزارت نیرو به این موضوع اذعان کردند و در جلسات و محافل زیاد وعده تخصیص اعتبار و انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج برای حل مشکل را داده‌اند، اما تاکنون اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید:

نارضایتی شهروندان از وضعیت آب شرب/ آب سدآزاد به تصفیه‌خانه سنندج می‌رسد

۳۵۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به تصفیه‌خانه سنندج نیاز است