کشف ۲۲۰ میلیارد ریال طلای قاچاق در کردستان
14 بهمن 1399 - 20:55
بازدید 147
5
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق با افرادی که در تأمین معیشت به کوله‌بری می‌پردازند، برخورد نمی‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس:علی خداویسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اذعان به اینکه هنوز به فضای مطلوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نرسیده‌ایم، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق با افرادی که در تأمین معیشت به کوله‌بری می‌پردازند، برخورد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه “مبارزه باید با افرادی باشد که دانه درشت هستند” افزود: در بحث برخورد با قاچاقچیانی که به اقتصاد کشور ضرر و زیان وارد رسانده، برخورد می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان بیان کرد: اقلام ممنوعه جزو اقلامی است که بایستی با آن برخورد شود و به هیچ عنوان و طریقی در این زمینه چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالاهای مجاز مشروط از جمله اقلام آرایشی، بهداشتی و سلامت محور، علاوه بر مبارزه با قاچاقچیان، تأکید بر برخورد در سطح عرضه نیز وجود دارد، گفت: سعی بر آن است که عرضه محصولات آرایشی و بهداشتیبه صورت غیر مجاز منتفی شود.

خداویسی با ذکر اینکه خوشبختانه بازارچه‌های مرزی فعال است، گفت: بازارچه سیران بند بازگشایی شده و ترانزیت کالا در آن برقرار است.

وی با اشاره به اینکه طرح یاری رساندن و کمک به وضعیت معیشت مرزنشینان از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود، ادامه داد: در این زمینه طرح‌های خوبی از جمله بنگاه‌های زودبازده فعال شده و بسیاری از کوله‌بران در این حوزه مشغول به کار شده‌اند.

وی در ادامه با ذکر اینکه در بحث پیشگیری، تأکید ستاد مرکزی بر پیشگیری از طریق سامانه‌ها صورت پذیرد، توضیح داد: یکی از این سامانه‌ها، سامانه انبارداری است که متأسفانه در چند ماه اخیر چندان عملکرد رضایت بخشی نداشته است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به اینکه در سامانه انبارداری ۶۰۳واحد انبار فعال، ۴۵۷واحد در انتظار تأیید، ۲۴۳۸ واحد تأیید شده، ۱۹۵۴ واحد تأییدیه سیستمی و غیر فعال شده ۴۰۰۵ واحد است، تصریح کرد: بر اساس بر آوردهای کشور، استان کردستان رتبه ۶ یا ۷کشور را در بحث ثبت انبارها به خود اختصاص داده است.

وی درباره آمار دستگاه‌های کاشف از کشفیات در دهه ماه نخست امسال توضیح داد: کشفیات سیگار ۱۳ میلیون و ۵۹۸ نخ بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد کاهش داشته، میزان کشفیات لوازم آرایشی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۸۲ قلم بوده که ۲۶۱ درصد افزایش یافته، میزان کشفیات دارو ۳ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۸۲۹ قلم بوده که در این زمینه نیز ۳۰ درصد کاهش داشته و در کشفیات موبایل نیز یک هزار و ۶۰ دستگاه کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد کاهش داشت.

خداویسی با بیان اینکه در مقوله کشف سوخت نیز یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۳۵۱ لیتر کشف شد که ۲۵ درصد افزایش را در قیاس با سال پیش داشته، ادامه داد: کشفیات البسه ۶۹ هزار و ۲۳۹ قلم بوده که نسبت به مدت مشابه ۷۹ درصد افزایش داشته، کشفیات لوازم صوتی و تصویری نیز سه هزار و ۵۴۶ دستگاه بود که ۴۱ درصد کاهش و کشفیات لوازم خانگی با تعداد چهار هزار و ۸۲۲۰ دستگاه با کاهش ۳۶ درصدی مواجه بوده است.

وی دیگر کشفیات را شامل کشفیات قاچاق پارچه به میزان ۱۶۹ هزار و ۲۱۴ متر دانست که نسبت به مدت مشابه ۱۷ درصد کاهش داشته و یادآور شد: در زمینه کشفیات قاچاق احشام ۱۸ هزار و ۱۱۶ رأس کشف شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳۴ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تعداد متهم دستگیر شده در زمینه قاچاق کالا را ۲۳۵۶ نفر عنوان کرد و گفت: این نسبت در امسال ۵ درصد کاهش  داشته و در کنار آن ۵۶ فقره باند قاچاق متلاشی شده که در سال گذشته  نیز، همین میزان بوده است.

وی کشف دینار عراقی را ۱۹میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ دینار اعلام و اظهار کرد: کشف ۳۴ کیلو و ۴۳۱ گرم طلا به ارزش ۲۲ میلیارد تومان و کشف ۳۵۲ هزار و ۱۷۵ دلار ارز خارجی و ۳۰۰ میلیون تومان تراول ۵۰ هزار تومانی در طی این ۱۰ ماه صورت پذیرفت.

خداویسی با بیان اینکه در هنگ مرزی بانه یک محموله عظیم گوشی تلفن همراه کشف شد، گفت: بر آورد اولیه این کشف رقمی بین ۶ تا ۷ میلیارد تومان بوده که توسط مرزبانان کشف شد.

بیشتر بخوانید:

معاون استاندار کردستان: طرح مبادلات مرزی باید جایگزین کولبری شود
۶۴ قاچاقچی کالاهای پیشگیری از کرونا در کردستان دستگیر شدند
قاچاق در کردستان صرفا برای امرار معاش است

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.