اجتماعی
| 4 سال قبل

هشت طرح حوزه برق در شهرستان مریوان به بهره‌برداری رسید

به گزارش گفتمان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از پست ۵۳ به ۲۰ کیلوولت مریوان ۲ با احداث ۲۰۰ متر کابل‌کشی فشار متوسط زمینی و ۱۴۰ متر هوایی با چهار میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال هزینه است.

هیوا لهونیان افزود: تبدیل ۷۵۰ متر سیم مسی به کابل خودنگهدار بازارچه باشماق با ۵۰۵ میلیون ریال، تبدیل چهار هزار و ۲۰۰ متر سیم به کابل خودنگهدار روستای نی با سه میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال و  تبدیل یک هزار و ۷۰۰ متر سیم به کابل در روستای درگاه شیخان با یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: امروز همچنین هفت هزار و ۲۰۰ متر خط فشار متوسط تونل باغان با ۳۷ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری، جابجایی ۲ هزار و ۳۶۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی برای پل گاران با ۱۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال هزینه، به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تبدیل ۲۶ هزار و ۳۰۰ متر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار مریوان فاز یک با ۲۷ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال و اصلاح ۱۰ کیلومتر فیدر هوایی ریخلان به پایاب زریبار با ۱۶۲ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال هزینه از دیگر طرح‌هایی بود که امروز در مریوان افتتاح شد.

در حال حاضر ۶۷۷ هزار و ۴۰۹ مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره‌مند هستند که ۶۳۷ هزار و ۴۵۱ مشترک آن مربوط به بخش‌های خانگی و تجاری است.

مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:
با پیگیری اجرای طرح‌های عمرانی در مریوان :مناطق مرزی کردستان یک گام دیگر به توسعه نزدیک می‌شود
۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار جاده سنندج – مریوان تخصیص یافت