اطلاعیه ها

تصویب برنامه پیشرفت شهرستان‌های استان کرمانشاه و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استاندار ایلام: استقرار ارتش در ایلام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است زیدآبادی: لایحۀ «مقابله با نشر محتوای خلاف واقع در فضای مجازی» ارزش نقد کردن ندارد؛ حتی مرورش هم عذاب‌آور است / رئیس‌جمهور با امضای این لایجه در جهتی حرکت کرده که خلاف تمام سخنان و وعده‌هایش به شمار می‌رود؛ وظیفۀ اوست که این لکه را از دامن خود پاک کند مبارزه با مواد مخدر نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها است/ ضرورت راه‌اندازی مرکز ماده ( ۱۶) در مرکز استان افزایش تلفات گازگرفتگی در کرمانشاه؛ مرگ ۴ نفر در سه‌ماهه نخست سال۱۴۰۴ تعطیلی؛ راهکار همیشگی مسئولان در مواجهه با ناکارآمدی ها ۵۹ هزار تن گندم در کرمانشاه خریداری شد ۱۲۰ کیلومتر از مسیرهای تردد زائران اربعین در ملایر خط کشی شد آزادراه چیلات به بصره، ایلام را به محور توسعه منطقه‌ای تبدیل می‌کند دیدارهای جداگانه استاندار ایلام با معاونین عمرانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور

اولویت نظام تعلیم و تربیت،برقراری عدالت آموزشی است
23 بهمن 1399 - 22:48
بازدید 212
11
مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: عدالت آموزشی یعنی دانش آموزان ضعیف و قوی در یک کلاس در کنار هم بنشینند و همه در یک راستا از آموزش و تربیت بهره مند شوند.
پ
پ

به گزارش گفتمان:محمد مهرافزون روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش معاونین در محل این اداره ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: عدالت آموزشی یعنی دانش آموزان ضعیف و قوی در یک کلاس در کنار هم بنشینند و همه در یک راستا از آموزش و تربیت بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین که بعد از کارشناسی های فراوان تدوین گردید، همان هدف و راه های رسیدن به تعلیم و تربیت متعالی را بیان کرده است.

مهرافزون با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن صحیح سند تحول بنیادین، نیاز به یک فهم عملیاتی و عمیق از آن است، بیان کرد: این سند در چهار محور خلاصه شده که اولین محور آن این است که مدرسه باید به عنوان کانون تربیتی محله شناخته شود.

وی اضافه کرد: مدرسه باید با محیط پیرامونی خود ارتباط متقابل و موثر برقرار کند به نحوی که محله و مدرسه مشکلات را با یکدیگر حل و فصل نمایند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: مدارس نباید دانش آموز تک بعدی پرورش دهند بلکه هم دانش و هم مبانی تربیتی می بایست به صورت متوازن در کودکان رشد کند.

مهرافزون تصریح کرد: حوزه ی صف و ستادی باید تمام توانش را به کار گیرد و شرایط آموزشی و تربیتی مناسب را برای دانش آموزان فراهم نماید تا دانش آموزان دچار آسیب های آموزشی نشوند.

وی گفت: در ساماندهی و سازماندهی دبیران و معلمان دقیقا توسعه ی سنواتی باید مد نظر قرار گیرد و طبق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها عمل شود تا به یک سازماندهی مطلوب منجر گردد.

مهر افزون ادامه داد:  امروز مدارس وارد خانه های ما شدند و اکثر والدین در نقش معلمی دیگر در خانه ها تحصیل و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند و قطعا مسائل و شرایط موجود باعث گردیده که والدین نقش بسیار مهم و ارزشمندی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خود داشته باشند.

وی افزود: امروزه در این شرایط سخت کرونایی همه ی افرادی که مرتبط با تربیت و آموزش دانش آموز هستند می بایست با همکاری و همیاری یکدیگر به پیشرفت و موفقیت دانش آموزان کمک کنند و به آنان یاری برسانند تا از عقب افتادگی تحصیلی جلوگیری به عمل آید.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اظهار داشت: رسالت ما در  زمینه ی آموزش و تربیت این است که چراغ راه را به شما نشان دهیم و در کنارتان به سوی پیشرفت دانش آموزان و رسیدن به تعالی تربیتی و آموزشی آنان گام های مثبت و کارآمدی برداریم.

مهرافزون تاکید کرد: امیدواریم این ویروس در کل جهان ریشه کن شود و دانش آموزان ما با فراغت بال در محیط آموزشی حضور یابند و شور، اشتیاق و هیاهوی دانش آموزی به کلاس های درس برگردد.

وی بیان کرد: در راستای تشویق دانش آموزان به سمت و سوی درک و فهم عمیق نماز و فعالیت های دینی – مذهبی می بایست دست اندرکاران تعلیم و تربیت راهکارهای مناسبی را جهت ترغیب دانش آموزان به این سمت در نظر گیرند.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی که دانش آموزان در مدارس حضور فیزیکی ندارند روش ها و فعالیت های پرورشی در شبکه ی شاد و مجازی پیرامون اقامه ی نماز می تواند بسیار اثر بخش و تأثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:
مشق «فقر» در مناطق محروم لرستان؛ ماجرای دانش‌آموزانی که اینترنت و گوشی ندارند
پرداخت مطالبات نیروهای خرید خدمت آموزش و پرورش در آینده نزدیک

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.