استان ها
| 4 سال قبل

اولویت نظام تعلیم و تربیت،برقراری عدالت آموزشی است

به گزارش گفتمان:محمد مهرافزون روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش معاونین در محل این اداره ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: عدالت آموزشی یعنی دانش آموزان ضعیف و قوی در یک کلاس در کنار هم بنشینند و همه در یک راستا از آموزش و تربیت بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین که بعد از کارشناسی های فراوان تدوین گردید، همان هدف و راه های رسیدن به تعلیم و تربیت متعالی را بیان کرده است.

مهرافزون با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن صحیح سند تحول بنیادین، نیاز به یک فهم عملیاتی و عمیق از آن است، بیان کرد: این سند در چهار محور خلاصه شده که اولین محور آن این است که مدرسه باید به عنوان کانون تربیتی محله شناخته شود.

وی اضافه کرد: مدرسه باید با محیط پیرامونی خود ارتباط متقابل و موثر برقرار کند به نحوی که محله و مدرسه مشکلات را با یکدیگر حل و فصل نمایند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: مدارس نباید دانش آموز تک بعدی پرورش دهند بلکه هم دانش و هم مبانی تربیتی می بایست به صورت متوازن در کودکان رشد کند.

مهرافزون تصریح کرد: حوزه ی صف و ستادی باید تمام توانش را به کار گیرد و شرایط آموزشی و تربیتی مناسب را برای دانش آموزان فراهم نماید تا دانش آموزان دچار آسیب های آموزشی نشوند.

وی گفت: در ساماندهی و سازماندهی دبیران و معلمان دقیقا توسعه ی سنواتی باید مد نظر قرار گیرد و طبق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها عمل شود تا به یک سازماندهی مطلوب منجر گردد.

مهر افزون ادامه داد:  امروز مدارس وارد خانه های ما شدند و اکثر والدین در نقش معلمی دیگر در خانه ها تحصیل و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند و قطعا مسائل و شرایط موجود باعث گردیده که والدین نقش بسیار مهم و ارزشمندی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خود داشته باشند.

وی افزود: امروزه در این شرایط سخت کرونایی همه ی افرادی که مرتبط با تربیت و آموزش دانش آموز هستند می بایست با همکاری و همیاری یکدیگر به پیشرفت و موفقیت دانش آموزان کمک کنند و به آنان یاری برسانند تا از عقب افتادگی تحصیلی جلوگیری به عمل آید.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اظهار داشت: رسالت ما در  زمینه ی آموزش و تربیت این است که چراغ راه را به شما نشان دهیم و در کنارتان به سوی پیشرفت دانش آموزان و رسیدن به تعالی تربیتی و آموزشی آنان گام های مثبت و کارآمدی برداریم.

مهرافزون تاکید کرد: امیدواریم این ویروس در کل جهان ریشه کن شود و دانش آموزان ما با فراغت بال در محیط آموزشی حضور یابند و شور، اشتیاق و هیاهوی دانش آموزی به کلاس های درس برگردد.

وی بیان کرد: در راستای تشویق دانش آموزان به سمت و سوی درک و فهم عمیق نماز و فعالیت های دینی – مذهبی می بایست دست اندرکاران تعلیم و تربیت راهکارهای مناسبی را جهت ترغیب دانش آموزان به این سمت در نظر گیرند.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی که دانش آموزان در مدارس حضور فیزیکی ندارند روش ها و فعالیت های پرورشی در شبکه ی شاد و مجازی پیرامون اقامه ی نماز می تواند بسیار اثر بخش و تأثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:
مشق «فقر» در مناطق محروم لرستان؛ ماجرای دانش‌آموزانی که اینترنت و گوشی ندارند
پرداخت مطالبات نیروهای خرید خدمت آموزش و پرورش در آینده نزدیک