ستاری:تیم های رشد وفناوری مریوان حمایت جدی می شوند
25 مرداد 1399 - 7:34
بازدید 205
6

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: اگر فضای لازم برای فعالیت تیم‌های رشد و فناوری در مریوان تامین شود، این معاونت تمام امکانات را برای ایجاد و اشتغال این تیم‌ها فراهم می‌کند. به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از مرکز دیجیتال انیمیشن و گیم شهرستان مریوان که به صورت مجازی […]

پ
پ

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: اگر فضای لازم برای فعالیت تیم‌های رشد و فناوری در مریوان تامین شود، این معاونت تمام امکانات را برای ایجاد و اشتغال این تیم‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از مرکز دیجیتال انیمیشن و گیم شهرستان مریوان که به صورت مجازی در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: هر چقدر فضا برای ایجاد تیم‌های رشد و فناوری فراهم باشد برای بازسازی و کمک به ایجاد و تامین آنها حمایت لازم انجام می‌شود.

وی به جایگاه ارزشمند مریوان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند شتاب‌دهنده خوب در زمینه گیم و انیمیشن در مریوان فعال است و این شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع خلاق هم می‌تواند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند چرا که زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی دارد.

فرماندار مریوان هم در ارتباط تصویری با معاون رییس جمهور تاکید کرد: این شهرستان دارای جاذبه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است که از آن جمله می‌توان به سایت لک‌لک‌ها، جنگل‌های بلوط، شهر جهانی کلاش و دریاچه زیبای زریوار اشاره کرد.

آرتیکاس اقبال با بیان اینکه دارا بودن مرز باشماق به عنوان دومین مرز ترانزیتی کشور بعد از بندر شهید رجایی و نزدیکی به بازار خارجی از ظرفیت‌های ویژه مریوان است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر عراقی‌ها خریدار خوبی برای انواع کالاهای تولیدی این شهرستان هستند و اخیرا مشتری کالاهای ساخت مرکز رشد شده‌اند.

فرماندار مریوان خواستار تبعیض مثبت نسبت به مریوان بخاطر عقب افتادگی‌های تاریخی این شهرستان شد و اضافه کرد: درخواست اصلی ما راه اندازی مرکز آموزش و توانمندسازی صنایع خلاق در مریوان است.

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاە کردستان بهره‌برداری شد

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاە کردستان با حضور معاون علمی و فن آوری رییس جمهور و استاندار کردستان به بهره برداری رسید.

 رییس دانشگاه کردستان در این مراسم گفت: این مرکز که مصوبه سفر قبلی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع احداث شدە است.
رحمت صادقی افزود: در این مرکز ۹ شرکت در زمینه نرم افزار، خشک کن میوه و آبگرمکن مستقر هستند و برای راه‌اندازی آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

ستاری همچنین از مجموعه شتاب دهنده ژوری مانگ فعال در زمینه سرگرمی دیجیتال و VR در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج نیز بازدید کرد، در این مجموعه ۱۲ تیم در شعبات سنندج، مریوان، کامیاران و بیجار فعال هستند و برای ۲۴ نفر نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یکروزه به کردستان از پارک نوآوری، تیم‌های فناور و دفتر پیشخوان خدمات هوشمند شهر بازدید کرد سپس مراکز شتابدهی ژین، صنایع خلاق و گیم و انیمیشن مریوان را افتتاح کرده و بعد، از تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری نیز رونمایی می‌کند.

همزمان با سفر ستاری به کردستان، صندوق پژوهش و فناوری این استان نیز شروع بکار می‌کند و پس از آن ساختمان جدبد مرکز رشد دانشگاه کردستان به بهره برداری می‌رسد.

بازدید از پیشرفت شتاد دهنده ژوری مانگ (نیکرو)، محصولات فناورانه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و محصولات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان، شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این استان است.

او در ادامه سفر یک روزه خود با آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان و ماموستا رستمی امام جمعه سنندج دیدار و پس از آن در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان شرکت می‌کند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.