دستگاه‌های اجرایی باید در راستای اشتغالزایی رها یافتگان از دام اعتیاد را با پرداخت تسهیلات یاری کنند.
28 بهمن 1399 - 20:59
بازدید 200
9
استاندار کردستان گفت:باید مکانیزمی تدوین شود تا با کرایه سوله‌های صنعتی متروکه، کارگاهای راکد و یا تامین برخی اراضی در شهرک های صنعتی از اشتغال این افراد به صورت گروهی حمایت کرد تا تشویقی برای تداوم دوران پاکی سایر افراد نیز مهیا شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: بهمن مرادنیا روز سه‎‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون با همکاری فنی و حرفه ای و دستگاه‌های عضو این شورا افراد در حال بهبود آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی می‎بینند اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای اشتغالزایی این افراد را با پرداخت تسهیلات یاری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین باید مکانیزمی تدوین شود تا با کرایه سوله‌های صنعتی متروکه، کارگاهای راکد و یا تامین برخی اراضی در شهرک های صنعتی از اشتغال این افراد به صورت گروهی حمایت کرد تا تشویقی برای تداوم دوران پاکی سایر افراد نیز مهیا شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه انجمن معتادان گمنام (NA) از نهادهای بین المللی در راستای رهایی افراد از دام اعتیاد است یادآدور شد: به منظور حمایت از این انجمن دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در صورت امکان سالن جلسات خود را در اختیار اعضای این انجمن برای توسعه فعالیت‌ها قرار دهند.

وی گفت: همچنین شهرداری‌ها و سایر دستگاه ها نیز باید مراکزی را در پارک‌ها به ویژه محل‌های تجمع معتادان احداث و در اختیار این انجمن قرار دهند تا بتوانیم به صورت مستقیم فعالیت های تشویق افراد به ترک اعتیاد را گسترش دهیم.

کردستان در رده ۳۳ کشوری وقوع جرام قرار دارد

فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه گفت: این استان در بحث جرائم نسبت به جمعیت کمترین میزان کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه ۳۳ تقسیم بندی انتظامی کشور قرار دارد.

سردار علی آزادی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان ماه یک هزار و ۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است و که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: این اقدامات در راستای پیشگیری از مصرف و جلوگیری از توزیع قابل قبول است اما ما نباید به وضع موجود قانع باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان یادآور شد: وضعیت استان نسبت به گذشته مطلوب نیست اما نسبت به سایر استان در شاخص‌های مطلوب تری قرار داریم.

۵۰ درصد مجرمان در حبس کردستان با مواد مخدر ارتباط دارند

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: مواد مخدر با ۲۴ درصد، سرقت و دزدیدن مال غیر با ۲۲ درصد بیشترین فراوانی جرائم را در استان به اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:
۶۶۶ فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته در همدان ایجاد شد
اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به معتادان بهبود یافته

مراد فتحی با بیان اینکه ۸۰ درصد از جرایم سرقت و ربودن مال غیر هم براساس آمار و اطلاعات موجود توسط معتادین انجام می‌شود اظهار داشت: با این حساب بیش از ۵۰ درصد از ورودی زندان‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موضوع مواد مخدر و اعتیاد ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: امسال بیشترین افزایش آمار ورودی مجرمان به زندان‌های این استان در زمینه جرایم مربوط به مواد مخدر مربوط به بانه با ۴۴ درصد ، مریوان با ۴۲ درصد و بیجار با ۳۸ درصد است اما این آمار در شهرستان سقز با ۲۷ درصد، کامیاران با  هفت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

فتحی یادآور شد: در ۱۱ ماهه امسال۶ هزار و ۸۰۸ نفر به زندان‌های استان تحویل داده شده اند که جرایم ۸۵۰ نفر از آنان در رابطه با نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر بود.

وی با اشاره به اقدامات توانمندسازی زندانیان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان های استان گفت: امسال ۲ هزار و ۵۲ مورد مدرک فنی و حرفه‌ای در ۸۲ رشته برای زندانیان صادر شده است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان افزود: برای ۹۵۰ زندانی در زندان‌های استان شغل مولد ایجاد شده  و اگرچه درآمد آنها کم است اما هزینه خود و بعضا خانواده‌هایشان را از محل تولید صنایع دستی و غیره تامین می‌کنند.

فتحی اظهار داشت: در راستای اشتغالزایی این افراد هر مددجوی آموزش دیده تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال از تسهیلات بانکی و هنچنین ۳۵۰ میلیون ریال نیز از طرح اعتبارات سازمان زندان‌ها دریافت می کنند.

وی گفت: امسال تنها از محل اعتبارات در اختیار سازمان زندان‌ها ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به اشتغال زندانیان تخصیص داده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.