استان ها
| 4 سال قبل

هزینه ای که در پردیس دانشگاه آزاد یاسوج انجام شده و بدون استفاده مانده، خیانت است

به گزارش گفتمان: ” سورنا ستاری” امروز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه در بازدید از شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور دانشگاه آزاد یاسوج خطاب به رئیس دانشگاه آزاد یاسوج افزود: این همه هزینه که در پردیس دانشگاه آزاد یاسوج انجام شده و هم اکنون بدون استفاده مانده، خیانت است چرا که شاهد فرسوده شدن و ترک خوردن دیوارهای ساختمان های این پردیس هستیم.
وی اظهارکرد: چرا سرای نوآوری و مرکز رشد در این پردیس راه‌اندازی نکردید تا حداقل استفاده از این پردیس شود.
همچنین “کرم جانی پور”، رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت‌های معاون علمی رئیس جمهور اظهارکرد: با حضور معاون علمی رییس جمهور طرح توجیهی دانشگاه آزاد یاسوج در خصوص ایجاد شهرک زیست‌فناوری فعالیت‌های کشاورزی ارائه شد.
وی تاکید کرد: پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای “سرآبتاوه” ۳۸ هکتار با اعیانی ۵۶ هزار متر ساخته شده که ۲۳ هزار متر از این میزان قابلیت استفاده دارد و مابقی از ۵۰ تا ۹۰ درصد کار شده و نیاز به تکمیل دارد.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دکتر ستاری در بازدیدی که از این پردیس داشتن پیشنهاد داد که یکی از ساختمان های این پردیس به فعالیت های فناورانه و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اختصاص داده شود.
جانی پور تصریح کرد: ایشون گفتند حیف است این پردیس از این با پتانسیل های ویژه بدون استفاده مانده است.
وی ادامه داد: دکتر تهرانچی رئیس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به طور ویژه پیگیر مشکل پردیس دانشگاه آزاد یاسوج است و این مسئله را در دستور کار خود قرار داد، مساعدت‌های ویژه در این زمینه داشت و سه میلیارد تومان به دانشگاه آزاد یاسوج کمک کرد تا توانستیم سند تک برگی این پردیس را دریافت کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آقای تهرانچی پیگیر هستند تا این پردیس بدون استفاده نماند و به مرکز دانش بنیان و مرکز زیست فناورانه تبدیل شود.
جانی پور تاکید کرد: تصمیم در خصوص پردیس دانشگاه آزاد یاسوج با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و سیاست سازمان فروش اموال دانشگاه نیست.
وی اظهارکرد: با توجه به پتانسیل این پردیس و جایگاه فعالیت‌های دانش بنیان طرح بلوک محور را در یاسوج مبنای کار خود قرار داده ایم تا بتوانیم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:
راه‌اندازی کارخانه نوآوری لرستان تا ۱۴۰۰، دستاورد یک سفر
سفر معاونان رئیس جمهوری به استان پرخیر و برکت بوده است

رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نرخ امروز در پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج که بدون استفاده مانده است ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل این مجموعه نیاز به اعتبار ویژه داریم.
جانی پور افزود: سال ۹۱ دانشگاه آزاد یاسوج در این پردیس مفتخر کردیم که با توجه به بُعد مسافت با شهر یاسوج و کاهش دانشجویان به ساختمان قبلی در روستای “بلهزار” برگشت داده شد و این پردیس بدون استفاده ماند.
وی اظهارکرد: با توجه به بالا رفتن هزینه ها و کمبود سرمایه دانشگاه آزاد طرح‌های ما با رکود مواجه شده اما با پیگیری های دکتر تهران چی و قول مساعد دکتر ستاری جهت کمک امیدواریم به نتیجه برسد.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قاعدتاً احداث و ساخت پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای “سرآبتاوه” بر اساس کار کارشناسی شده نبوده و این همه هزینه به مراتب از خرید زمین در سطح شهر یاسوج بالاتر شد.