تک نرخی شدن ارز از دستور کار مجلس خارج شد
01 اسفند 1399 - 15:59
بازدید 175
3
نماینده مردم شهرکرد گفت:تک نرخی شدن ارز از دستور کار مجلس خارج شد، قرار بود مابه تفاوت نرخ ارز به مسائلی معیشتی مردم و تولید در اختصاص پیدا کند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: احمد راستینه ۳۰ بهمن‌ماه در آئین جشن تولد واحدهای صنعتی راکد راه‌اندازی شده مجدد چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب کلیات بودجه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در بودجه ۱۴۰۰ بحث کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بود که خوشبختانه با تعامل مجلس و دولت تا حدودی محقق شد، همچنین کسری تراز عملیاتی در بودجه نیز کاهش یافت.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تک نرخی شدن ارز از تاکیدات مجلس بود اما این امر در بودجه ۱۴۰۰ محقق نشد، گفت: قرار بود مابه تفاوت نرخ ارز به مسائلی معیشتی مردم و تولید در اختصاص پیدا کند، در حال حاضر بودجه هشت میلیارد دلار ارز ترجیهی در کشور حفظ شد و تک نرخی شدن ارز از دستور کار مجلس خارج شد.

وی ادامه داد: مقرر شد درآمد حاصل از فروش یک میلیون بشکه نفت در روز به صندوق توسعه ملی واریز شود، تک نرخی شدن ارز موجب می‌شد فاصله واردات تا مصرف کاهش پیدا کند، این کاهش موجب شکسته شدن شبکه رانت و فساد در کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید:
جهت گیری بودجه ۱۴۰۰ در خلاف جهت رانت خواران
ساختارهای مالیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شوند

راستینه در ادامه با اشاره به وضعیت توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف اعم از صنعت و تولید، خاطرنشان کرد: بانک جامعی از وضعیت تولید و اشتغال در استان جمع‌آوری شده است، مذاکرات اولیه برای انعقاد قرارداد ۱۰ پروژه بزرگ در استان در حال انجام است و در ماه‌های آینده اشتغال در این استان شکوفا می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای حل مشکلات استان در حوزه‌های مختلف از ظرفیت جوانان نخبه، فعالان اقتصادی، شرکت‌های دانش‌بنیان و … استفاده می‌شود، مسائل پیچیده‌ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد که برای حل آن‌ها نیازمند  کار جهادی هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.