اجتماعی
| 4 سال قبل

سهمیه استخدام ۳۰ درصدی ایثارگران به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود

به گزارش گفتمان: محمود زرین جویی افزود: انتظار می رود سهیمه ۳۰ درصدی جذب خانواده های شهدا و ایثارگران در ادارات و دستگاههای اجرایی استان با همکاری همه متولیان امر لحاظ شود.

زرین جویی افزود: طبق ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می بایست ۲۵ درصد سهمیه اختصاصی و پنج درصد دیگر شامل خواهر و برادر شهید، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، رزمندگان دارای ۶ ماه داوطلبی در جبهه و آزادگان زیر یک سال اسارت نیز در دستگاه های اجرایی جذب شوند اما این قانون تا حدودی توسط دستگاههای اجرایی نادیده گرفته می شود.

وی اظهار داشت: به همین منظور باید هرگونه جذب و بکارگیری ۳۰ درصدی خانواده های شهدا و ایثارگران توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هماهنگ شود تا بتوان این سهمیه را در دستگاههای اجرایی و ادارات به صورت جدی اجرایی کرد.

وی یادآور شد: یکی از تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای دقیق این سهیمه، احصای اطلاعات کامل فرزندان شاهد و ایثارگران جویای کار است که طبق آخرین آمار ۶ هزار و ۸۱۹ نفر از این افراد بیکار هستند و ۶۰ درصد آنها مدرک دانشگاهی دارند.

زرین جویی اضافه کرد: در جریان سفر مردادماه امسال سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به لرستان، تفاهم نامه ای برای جذب ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد منعقد شد که بر اساس  آن باید تا پنج سال آینده با همکاری دستگاههای اجرایی، بکارگیری شوند.

بیشتر بخوانید:
پاسخ مثبت شورای نگهبان به استفساریه مجلس/ ابهام ‌تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران برطرف شد
یک‌ پنجم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند/حل بخش بزرگی ازمشکلات اشتغال ومسکن ایثارگران ایلام

وی تصریح کرد: به همین منظور بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشخصات افراد جویای کار ثبت شده در سامانه سجایای این نهاد را با توجه به رشته، مهارت و نوع ایثارگری آنها در اختیار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می دهد تا زمینه اشتغال این افراد بیکار در استان فراهم شود.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.