۲۹ هزار و ۷۷۵ داوطلب کنکور سراسری ۹۹ در همدان رقابت می‌کنند
27 مرداد 1399 - 6:47
بازدید 111
3

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۹ با شرکت ۲۹ هزار و ۷۷۵ داوطلب در همدان همزمان با سراسر کشور و با رعایت شدید شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف امتحانی برگزار می‌شود. سید مهدی مسبوق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا […]

پ
پ

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۹ با شرکت ۲۹ هزار و ۷۷۵ داوطلب در همدان همزمان با سراسر کشور و با رعایت شدید شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف امتحانی برگزار می‌شود.

سید مهدی مسبوق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد داوطلب، ۱۶ هزار و ۸۹۱ نفر شامل ۵۶.۷۳ درصد زن و ۱۲ هزار و ۸۸۴ نفر شامل ۴۳.۲۷ درصد از شرکت کنندگان مرد هستند.

وی اظهار داشت: آزمون ورودی دانشگاه‌های سال ۱۳۹۹ در پنج گروه آموزشی هنر، علوم انسانی، ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به مدت چهار روز در روزهای چهارشنبه ۲۹، پنجشنبه ۳۰، جمعه ۳۱ مرداد و شنبه یکم شهریور همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

مسبوق عنوان کرد: داوطلبان در ۱۱ حوزه امتحانی در سطح استان همدان شامل دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور همدان، بهار، اسدآباد، رزن و کبودرآهنگ، دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان، دانشگاه ملایر و آموزشکده فنی و حرفه‌ای حاج حشمت نهاوند به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان با نزدیک به ۱۵ هزار داوطلب، بیشترین شرکت کننده را در استان دارد، بیان کرد: از این تعداد داوطلب، هفت هزار و ۴۷۶ داوطلب دختر و پسر در پنج دانشکده دانشگاه بوعلی‌سینا در این آزمون شرکت می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا اضافه کرد: تعداد داوطلبان کنکور سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۸۵ نفر بود که امسال تعداد داوطلبان یک‌هزار و ۱۹۰ نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد داوطلبان استان ۱۳ هزار و ۹۰۵ نفر و متعلق به گروه تجربی است، افزود: کارت شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه به همراه راهنمای شرکت در آزمون در روزهای سه‌شنبه ۲۸ و چهارشنبه ۲۹مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

مسبوق ادامه داد: داوطلبان می‌توانند از این تاریخ با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت گرفته و در صورت وجود نقص احتمالی به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: شروع فرآیند آزمون، ساعت ۸:۰۰ صبح است و داوطلبان توجه کنند که در روز برگزاری آزمون، نیم ساعت قبل از شروع فرآیند، در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از تجمع در مقابل درب‌های ورودی آزمون تاکید و بیان کرد: از داوطلبان درخواست داریم حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند و از ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ به حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه عکس‌دار یا کارت ملی معتبر، مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن، به همراه داشته و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف، کتاب، یادداشت و جزوه خوداری کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا یادآور شد: نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی مختلف به گونه‌ای طراحی شده که برای پاسخگویی به سوالات نیاز به ماشین حساب نیست، به داوطلبان تاکید می‌شود، ماشین حساب همراه خود نداشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی بدون فیلتر و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان لازم است.

مسبوق تاکید کرد: همه حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از برگزاری آزمون به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.