تصفیه خانه ملایر پس از ۵ سال افتتاح شد
06 اسفند 1399 - 13:02
بازدید 256
3
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از افتتاح تصفیه خانه آب شرب ملایر تا پایان سال نیز خبر داد و افزود: با افتتاح این مجموعه 140 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.
پ
پ

منصور ستونه در همدان  اظهار داشت: مقدار بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال آبی یعنی پاییز امسال ۲۳۱ میلی‌متر بارندگی در همدان رخ داده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته  ۲۰۳  و در بلندمدت ۱۹۷ میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: مقدار  بارندگی امسال نسبت به میانگین بلندمدت ۴۰ ساله نیز ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ستوده با اشاره به وضعیت ذخایر آبی استان همدان نیز گفت:  ۳۹ درصد سد اکباتان، ۷۸ درصد سد آبشینه  معادل  ۳.۹ میلیون مترمکعب و ۶۹ درصد حجم سد شیرین‌سو معادل ۳.۰۴ میلیون مترمکعب پر است.

وی اعلام کرد: ۹۳ درصد ظرفیت سد کلان ملایر، ۶۳ درصد سد سرابی تویسرکان و ۱۴ درصد سد شنجور رزن نیز پر است و پیش‌بینی می‌شود که بارش‌های خوبی در پیش داشته باشیم.

ستوده از افتتاح تصفیه خانه آب شرب ملایر تا پایان سال نیز خبر داد و افزود: با افتتاح این مجموعه ۱۴۰ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح بهسازی روستاهای ملایر اختصاص یافت
نماینده مجلس: مجوز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اخذ شد

عملیات ساخت تصفیه خانه ملایر  از سال ۹۴ به روش «بی.اُ.تی» با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و با بهره‌برداری از آن می‌توان استفاده بهتری از ذخیره سد کلان انجام داد.

هم اکنون مقدار اندکی از ظرفیت ۴۵ میلیون متر مکعبی سد کلان به مصرف شرب رسیده و ۴ میلیون متر مکعب  آن برای بخش کشاورزی ، ۵ میلیون متر مکعب برای بخش محیط زیست و ۵۰۰ هزار متر مکعب برای بخش صنعت استفاده می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.