استان ها
| 4 سال قبل

اما و اگرهای صعود خیبر خرم‌آباد به لیگ دسته اول

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد که شانس بسیاری برای صعود به لیگ دسته اول جام باشگاه‌های کشور دارد باید چهار روز دیگر در هوای گرم اهواز با فولاد نوین این شهر بازی کند.

رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در گروه اول به ایستگاه پایانی خود رسید و با تعویق چهار روزه در یکم شهریورماه تکلیف تیم صعود کننده به صورت مستقیم به لیگ یک و صعود کننده به مرحله پلی‌آف مشخص خواهد شد.

خیبر ۴۹ امتیازی در حالی باید در هغته پایانی به مصاف فولاد نوین اهواز ۴۸ امتیازی برود که از شانس بسیاری برای صعود به لیگ دسته اول باشگاه های کشور برخوردار است.

دیدار این دو تیم در چارچوب هفته پایانی لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور که قرار بود امروز سه شنبه ۲۸ مرداد در اهواز انجام شود به دلیل قطعی نشدن رای نهایی بازی استقلال ملاثانی و شهید قندی یزد به تعویق افتاد، چون نتیجه این دیدار می‌تواند نقش زیادی در سرنوشت بالای جدول داشته باشد.

بازی‌های هفته پایانی این گروه پس از اعلام رای نهایی توسط کمیته استیناف، اوایل شهریور ماه برگزار می‌شوند.

 خیبر خرم آباد در شرایطی که صدرنشین جدول گروه خود است که با استقلال ملاثانی در امتیاز و تفاضل گل برابر است.

استقلال ملاثانی در هفته بیست و چهارم لیگ دسته دو فوتبال کشور در اهواز پذیرای نماینده یزد بود که نیمه دوم این بازی به دلیل امتناع تیم میهمان برای حضور در زمین، نیمه‌تمام اعلام شد همچنین این دیدار با حواشی‌ از جمله درگیری و کتک کاری نیز همراه بود.

به گزارش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، با توجه به بررسی مستندات ارایه شده و گزارش داور میدان در خصوص شرایط برگزاری ادامه مسابقه، موارد مطرح شده از سوی تیم شهیدقندی یزد مبنی بر نبود امنیت در ورزشگاه اهواز صحیح نیست.

در گزارش نماینده فدراسیون، ناظر داوری و دیگر عوامل برگزاری مسابقه بر فراهم بودن شرایط ادامه مسابقه صحه گذاشته شده است.

بنابراین حضور پیدا نکردن تیم شهیدقندی یزد برای ادامه بازی در نیمه دوم بنابر ادعای اعلام شده از سوی این تیم موجه تلقی نشده و این تیم مسوول در نیمه تمام ماندن مسابقه تشخیص داده می‌شود.

با استناد به ماده ۶۲ مقررات انضباطی ضمن بازنده اعلام کردن تیم شهیدقندی یزد در مقابل تیم استقلال ملاثانی با نتیجه سه بر صفر، این تیم به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.

رای صادره در خصوص نتیجه بازی هفت روز قابل تجدیدنظرخواهی و در خصوص جریمه نقدی قطعی است.

حال خیبر خرم آباد تیم پرطرفدار و قدیمی لرستانی امیدوار است با پیروزی در هفته پایانی در دوئل شش امتیازی با فولاد نوین اهواز بتواند صعود دوباره خود به لیگ یک را جشن بگیرد؛ دیداری که شنبه یکم شهریورماه به میزبان فولاد در اهواز برگزار می‌شود.