اجتماعی
| 4 سال قبل

به هیچ عنوان از نقد هراس و نگرانی نداریم

به گزارش گفتمان: بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: جایگاه و مسوولیتی برعهده داریم که باید نقد را با آغوش باز بپذیریم اما نقد نباید غیرمنصفانه بوده و بنای آن بر تخریب باشد.

وی با بیان اینکه در همین نقدها مشخص می‌شود که کسانی نابخردانه عمل می‌کنند افزود: کسانی فقط به نقص‌ها می‌پردازند اما انتظار می‌رود در کنار بیان نقص‌ها، خوبی‌ها و زحماتی که کشیده شده هم ذکر شود.

مرادنیا یادآور شد: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ۱۳ هزار  و ۵۰۰ میلیارد ریال و در سفر معاون اول ریاست جمهوری ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تنها به حوزه آب اختصاص داده شد اما برخی چنان این سفرها را زیر سووال بردند که مسوولان رغبتی به سفر به استان نداشته باشند.

وی تاکید کرد: نقدها و انتقادات نباید به شکلی باشد که نظام زیر سوال رود چراکه مجموعه نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی که میثاق ملی است عمل می‌کند و هدف همه مسوولان خدمت به مردم است.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت جامعه توانجو هستند و همه مدیران باید به قانون حمایت از معلولین توجه کنند و اجرای آن را وظیفه خود بدانند افزود: شخصی که دارای نقص عضوی است نباید از حق و حقوق اجتماعی خود  محروم شود.

مرادنیا از مدیران و مسوولان استانی خواست در کمک به یتیمان و نیازمندان از طریق اعتبارات غیردولتی و شخصی پیشقدم باشند چراکه آنها باید الگوی جامعه قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم از منابع استانی برای کمک به تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند مبلغی اختصاص پیدا کند افزود: از منابع غیر دولتی ۱۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص می‌دهیم.

۱۱ هزار میلیارد ریال به راه‌ آهن سنندج‌ – همدان اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بزرگترین کارهای زیربنایی در استان کردستان در سال‌های اخیر و با وجود محدودیت‌های مالی و اقتصادی انجام شده و طی ۲۲ ماه ۱۱ هزار میلیارد ریال به راه‌ آهن سنندج‌ – همدان اختصاص یافت که اختصاص این میزان اعتبار به یک طرح در تاریخ استان بی‌سابقه است.

بهرام نصرالهی‌زاده افزود: برخی در استان فقط شاخص‌های منفی را دیده و برجسته می‌کنند که این رفتار زیر سوال بردن یک دستگاه، یا مجموعه دولت نیست بلکه خیانت به امید مردم و ضربه زدن به آن است.

وی تاکید کرد: استان کردستان در حوزه افزایش اعتبارات سالانه استان سوم نسبت به استان‌های دیگر بوده است که ۷۶ درصد در این زمینه رشد داشته است.

وی یادآور شد: در شرایطی که در بودجه جدید ایجاد ردیف بودجه جدید ممنوع بوده اما دولت برای آبرسانی در استان کردستان یک هزار میلیارد ریال در نظر گرفت که نگاه خاص دولت به استان را نشان می‌دهد.

۳۸۰۰ طرح اشتغالزایی در کردستان تسهیلات دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هم گفت: اشتغال و خودکفایی مهمترین دغدغه این نهاد بوده که در این راستا امسال برای سه هزار و ۸۰۰ طرح با اعتبار یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال با همکاری بانک‌ها تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است که ۹۸۲ طرح آن متعلق به زنان سرپرست خانوار بوده است.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: امسال ۴۷۳ واحد مسکونی با کمک سپاه بیت‌المقدس و ۴۴۴ واحد مسکونی نیز با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته و تحویل نیازمندان شده است.

بیشتر بخوانید:
کارهای عمرانی ۲ سال اخیر در کردستان ۱۰ برابر گذشته است
پای مشکلات شهری کردستان بر گلوی تولید

در این نشست که با محوریت جشنواره شهید رجایی برگزار شده بود دستگاه‌های برتر این جشنواره هم معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

آموزش و پرورش استان کردستان در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اداره کل دامپزشکی در گروه تولیدی و خدماتی، شرکت توزیع برق در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها، اداره کل بیمه و سلامت در گروه سلامت و رفاه اجتماعی و اداره کل دارایی و امور اقتصادی در گروه عمومی و قضایی رتبه برتر را کسب کردند.

اداره کل فرودگاه‌های استان کردستان هم به دلیل رشد در بهبود عملکرد به مدت ۲ سال متمادی، اداره ثبت اسناد و املاک به دلیل تسهیل در خدمات‌رسانی، اداره کل ثبت احوال به دلیل رضایت بالای ارباب رجوع، شرکت گاز کردستان به دلیل افزایش ضریب نفوذ گاز، دانشگاه‌های کردستان و علوم پزشکی به دلیل کسب افتخارات جهانی مورد تقدیر قرار گرفتند.