استان ها
| 4 سال قبل

آمادگی آموزش و پرورش کرمانشاه برای نهادینه‌کردن فرهنگ صحیح مصرف آب

به گزارش گفتمان: «مجید یزدان‌پناه» روز پنجشنبه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت آب و فاضلاب و اداره کل آموزش و پرورش استان در سرسرای اجتماعات این شرکت با اشاره به اینکه همه مردم به نوعی با آموزش و پرورش در تماس هستند، افزود: مجموعه بزرگ تعلیم و تربیت در استان ظرفیت بسیار خوبی برای کارهای آموزشی و فرهنگی محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف استفاده کنیم.

او استفاده بهینه از انرژی به خصوص آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید قدردان نعمت‌های خداوند بزرگ باشیم و این قدردانی را با استفاده صحیح و حفظ و نگهداری از آنها باید عملی نماییم.

وی فرهنگسازی از سنین پایه را یکی از راهکارهای تاثیرگذار دانست و گفت: تجربه موفق کمربند ایمنی با استفاده از فرهنگسازی را داریم و باید با این روش عمل کنیم.

او از رسانه ها نیز برای فرهنگسازی در مصرف صحیح آب کمک خواست و گفت: مجموعه روابط عمومی آبفا و آموزش و پرورش با همکاری رسانه ها می توانند اقدامات آموزشی و فرهنگی تاثیرگذاری انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از مجموعه آب و فاضلاب استان خواست اطلاعات موردنظر خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا با ترکیب و تلفیق اطلاعات این اداره کل در اختیار دانش آموزان ومعلمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:
مانی قربانی شبکه شاد شد
مشترکان برق کرمانشاه به صرفه‌جویی در مصرف دعوت شدند

یزدان‌پناه همچنین با اشاره به شیوع کرونا از سال گذشته تاکنون نیز گفت: اکنون فعالیت های آموزشی دانش آموزان در شبکه شاد ارایه می شود که اکنون بیش از ۹۳ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه در این شبکه حضور دارند و ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ سازی و آموزش الگوهای صحیح مصرف آب است.

وی با اشاره به بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه، گفت: آموزش و پرورش آمادگی کامل برای فرهنگسازی در مورد مصرف صحیح، منطقی و بهینه آب در میان این جمعیت بزرگ را دارد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری برای برگزاری دوازدهمین جشنواره فراگیر نخستین واژه آب بین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مدیرکل آموزش و پرورش امضا شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار مشترک آب دارد.

در این استان همچنین ۲۶ هزار فرهنگی کار آموزش بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.