خدمات عام‌المنفعه رایگان جایگزین حبس برای زندانیان بی خطر در کرمانشاه
27 اسفند 1399 - 11:40
بازدید 166
4
دادستان کرمانشاه گفت:یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در چندسال گذشته رویکرد حبس زدایی بوده که ثمرات زیادی را برای جامعه به همراه داشته است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: شهرام کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح مجازات جایگزین حبس در کرمانشاه در سال‌های اخیر، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در چندسال گذشته رویکرد حبس زدایی بوده که ثمرات زیادی را برای جامعه به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: از جمله اقداماتی که در این مدت در راستای حبس‌ زدایی صورت گرفته طرح مجازات جایگزین حبس بوده یعنی فردی که مرتکب جرمی کوچک شده و برای امنیت جامعه هم خطری ندارد، به جای اینکه به زندان برود، به ارائه خدماتی عام المنفعه به کار گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: زندان رفتن چنین افرادی علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی را به بیت‌المال وارد می‌کند، زندگی خانواده و فرزندان خود زندانی را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و انگ خانواده زندانی بودن روی آن‌ها زده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مجازات جایگزین حبس معمولا برای زندانیانی اجرای می‌شود که مدت مجازات آنها کمتر از یکسال است افزود: اخیرا هم به همه دستگاه‌ های اجرایی استان بویژه ادارات خدمات رسان ابلاغ کرده‌ایم که می‌توانند از ظرفیت این زندانیان برای انجام امور خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:
زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در کرمانشاه کاهش یافته است
بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه‌دار کرمانشاه بزودی تشکیل می‌شود 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه عنوان کرد: در این طرح محکومین به حبس‌های کوتاه مدت در مقابل ضرری که به جامعه وارد کرده‌اند، خدمات رایگان عام‌المنفعه را به مردم ارائه می‌دهند.

کرمی افزود: بنابراین از همه نهادهای دولتی می‌خواهیم که در راستای اجرای این طرح همراهی لازم را داشته باشند و از آن استقبال کنند، زیرا این طرح ظرفیتی بسیار خوب برای اجرای فعالیت‌هایشان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.