تهیه و تدوین طرح جامع حمایت از زنان بدسرپرست در چهارمحال و بختیاری
27 اسفند 1399 - 17:16
بازدید 143
7
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:تشکیل یک کارگروه خاص برای رسیدگی و بررسی مشکلات این قشر در دستور کار مسوولان استان قرار گیرد تا بتوان بر رسیدگی مشکلات این قشر توجه بیشتری صورت گیرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: جعفر مردانی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان افزود: هم‌اکنون قانون و برنامه خاصی برای حمایت از زنان بدسرپرست وجود ندارد و این امر باعث بروز آسیب‌هایی برای این قشر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب‌ها در جامعه متوجه زنان بدسرپرست است، گفت: این قشر به دلیل مشکلات خانوادگی و همچنین زیرپوشش نبودن هیچ نهادی، در معرض آسیب‌های روانی و روحی بیشتری قرار دارند.

به گفته وی، تشکیل یک کارگروه خاص برای رسیدگی و بررسی مشکلات این قشر در دستور کار مسوولان استان قرار گیرد تا بتوان بر رسیدگی مشکلات این قشر توجه بیشتری صورت گیرد.

مردانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش این ویروس و تعطیلات سال جدید افزود: تشدید نظارت بر بازار، فعالیت اماکن مختلف و همچنین آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در دستور کار مسوولان استان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: حفظ سلامت و جان مردم در اولویت نخست برنامه‌ها در آستانه سال جدید قرار دارد و همه باید از تمام توان خود برای حفظ سلامت جان مردم استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۱ هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد قرار دارند، گفت: زنان بدسرپرست زیرپوشش این نهاد ۷۰۰ زن است.

علی ملکپور افزود: ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، تامین مایحتاج و ارائه مشاوره برای بازگشت به زندگی مجدد از برنامه‌های حمایتی این نهاد در استان است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲ هزار و ۱۲۵ یتیم در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید هر یتیم یک یا چندحامی داشته باشد و سرانه دریافتی ایتام زیر هفت میلیون ریال نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بحث اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست افزود: به منظور حمایت از اشتغال این گروه ارائه آموزشی طرح گوهرتراشی در کنار امامزادگان استان در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: تاکنون ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در این طرح پس از فراگرفتن آموزش رایگان و پرداخت ۵۰ میلیون ریال وثیقه مشغول به کار شدند و فعالان این حوزه ماهانه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال درآمد دارند که پیش‌بینی ایجاد اشتغال در این رشته برای یک‌هزار نفر است.

مدیرکل امور زنان و خانواده  استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه دفتر امور زنان  و خانواده به عنوان متولی حوزه زنان به خصوص زنان سرپرست خانواراست، گفت: ارائه برنامه‌های خاص زنان سرپرست خانوار باید با هماهنگی این دفتر انجام شود.

بیشتر بخوانید:
وقتی گفت‌وگو علاج بسیاری از مشکلات می‌شود
در عصر کرونا؛ بودجه موسسه فلان آقا و بهمان سازمان را حذف کنید و به مردم بدهید!

مرضیه جلیل‌پور با تاکید بر اینکه جامعه آماری در خصوص زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان که نیازمند حمایت هستند، در این دفتر موجود است، افزود: ارائه خدمات به این جامعه باید با هماهنگی این دفتر باشد تا بتوان از موازی‌کاری جلوگیری و براساس اولویت آموزش و خدمات به جامعه هف ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: به منظور توانمندسازی فرهنگیان و همچنین دانش‌آموزان و اولیاء آنها، طرح ارائه مشاوره در ۷۳۰ مدرسه استان در دستور کار قرار دارد.

فرحناز قائدامینی اظهار داشت: در این طرح مشاوران به ارائه مشاوره در خصوص کاهش افسردگی و خشونت در زمان کرونا و پسا کرونا می‌پردازند.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه همکاری با پلیس فتا، صدا و سیما و آموزش و پرورش به منظور افزایش شادی و نشاط در خانواده و خانه مقرر شد که دانش‌آموزان  از فعالیت‌های که در ایام نوروز انجام می‌دهند فیلم و عکس تهیه کنند و به دبیرخانه این طرح در آموزش و پرورش ارائه دهند .

استان چهارمحال و بختیاری با ۱۰شهرستان نزدیک یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.