اجتماعی
| 3 سال قبل

رسانه ها جرایم انتخاباتی را رصد و به ما اطلاع‌رسانی کنند

به گزارش گفتمان: کیوان جهانی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم نقش مهم و قدرتمندی دارند ولی اگر رسانه‌ای خود را وابسته به شخص و ارگانی کند از رسالت واقعی خود فاصله می‌گیرد و اعتماد مردم را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید بسیار هوشیار باشند و جرایم انتخاباتی را رصد و به ما اطلاع‌رسانی کنند، افزود: کمک به دستگاه قضا در قالب گزارشات تخلف و جرایم، وظیفه قانونی مردم است چون هم مردم و نظام از این اقدام سود می‌برند.

جهانی با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی را به جد رصد و پیگیری می‌کنیم، اضافه کرد: رسانه‌های شهرستان در نهایت بی‌طرفی مردم را از هر لحاظ آگاه کرده و با اصل بی‌طرفی در شور و نشاط انتخابات نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه به بهانه شور انتخاباتی نباید تخلف صورت بگیرد، یادآور شد: گاها در انتخابات، نامزدهای انتخاباتی برای رسیدن به اهداف خود از مسوولین و اموال عمومی استفاده می‌کنند که این تخلف است و رسانه ها باید با هوشیاری و با گزارش به دستگاه قضایی از این تخلفات جلوگیری کنند.

رییس دادگستری سقز گفت: رسانه ها اکاذیب و افترای کاندیداهای انتخاباتی علیه هم را به دستگاه قضا گزارش کرده و از هرگونه انتشار اینگونه موارد در رسانه خودداری کنند تا انتخابات با شور و نشاط و در سلامت کامل برگزار شود.

وی در بخشی از سخنان خود به مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی با هرگونه فساد اقتصادی، مالی و اداری برخورد می کند و برخوردهای جدی دستگاه قضایی با مفاسد از طریق رسانه ها به مردم انعکاس داده شده است.

بیشتر بخوانید:
وظیفه اصحاب رسانه، تقابل با ترفندهای انتخاباتی دشمنان است
نماینده مجلس: خطای عنابستانی بزرگنمایی شد / رسانه ها مثل شعبان بی مخ از کاه کوه می‌سازند

جهانی با اشاره به ۲ جرم عمومی و اختصاصی در انتخابات اضافه کرد: در جرایم عمومی، جرم علیه شخصیت معنوی افراد (توهین، افترا و تخریب) صورت می گیرد و جرایم اختصاصی هم شامل خرید و فروش آرای مردم و حضور نامزدهای انتخاباتی در محل رای گیری است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های واقعی و مجوزدار برعکس رسانه های معاند که اهداف ضد انقلاب را دنبال می کنند، عمل کنند، از خبرنگاران خواست، این اهداف ضد انقلاب را با هوشیاری خنثی کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.