شمارش معکوس برای راه‌اندازی خوشه‌های چرم و فرش در همدان آغاز شد
28 فروردین 1400 - 10:58
بازدید 122
3
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با اشاره به پتانسیل این منطقه در چرم و فرش دستبافت گفت: مطالعات ایجاد خوشه صنعتی برای این هنرهای اصیل به پایان رسیده و به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «مسعود قربانی» اظهار داشت: مطالعات پایش این خوشه ها انجام و پایان فروردین وارد مرحله اجرایی خواهد شد تا برنامه های توسعه محور این خوشه ها را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: فرایند توسعه خوشه های چرم و فرش سه تا پنج سال طول می‌کشد و در این مدت توانمند سازی و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولید شده توسط جامعه هدف را مدنظر داریم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان افزود: در این مدت مشکلات و نقاط ضعف خوشه ها که مانع عملکرد صحیح این هنر صنعت شده موشکافانه بررسی و برای رفع آنها برنامه های عملیاتی اجرا می‌شود.

او با اشاره به پراکندگی افراد شاغل در صنعت چرم و فرش در مناطق مختلف استان همدان، خاطرنشان کرد: قریب پنج هزار نفر در زمینه فرش و یک هزار و ۵۰۰ نفر در عرصه چرم تحت حمایت خوشه قرار می‌گیرند.

قربانی گفت: اشخاص خبره‌ای هم برای راهبری خوشه ها در استان همدان انتخاب شده و این افراد با توجه به تجربه های پیشین می‌توانند خوشه‌های فرش و چرم را بارور کرده و به هدف اصلی برسانند.

بیشتر بخوانید:
سهمیه استان همدان در خوداشتغالی ۲۰۰ میلیارد تومان است
سه واحد سردخانه نگهداری سیر استان همدان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با اشاره به سابقه درخشان استان در زمینه به ثمر نشاندن خوشه های صنعتی، گفت: هر سه سال یکبار مطالعات کارشناسی برای شناسایی کسب و کارهایی که پتانسیل توسعه داشته باشند، انجام و این نتایج علمی رتبه‌بندی می‌شود.

به گفته وی، چرم و فرش جزو کسب و کارهایی است که بیشترین امتیاز را برای توسعه کسب کرده و مدل خوشه مناسب ترین شیوه برای توسعه و تقویت این هنرهای اصیل انتخاب شده است.

پوشاک کِردآباد، سفال لالجین، کشمش ملایر، مبل‌ و منبت تویسرکان، ملایر و دهفول نهاوند و همچنین لاستیک رزن نمونه هایی موفق از خوشه های صنعتی در استان همدان هستند.

خوشه های صنعتی طرحهای حمایتی هستند که در خوشه فرش تولیدکنندگان و فعالان در این عرصه همچون یک شبکه به یکدیگر پیوند می‌خورند و تا رسیدن به اهداف توسعه محور توسط دولت پشتیبانی می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.