اجتماعی
| 3 سال قبل

بیش از یک‌هزار جوان کردستانی در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند

به گزارش گفتمان: فرهاد کاظمی اظهار داشت: میزان کمک هزینه ازدواج از سوی این نهاد به دختران نوعروس مددجو سال گذشته تا سقف ۵۰ میلیون ریال و برای پسران نیز براساس شرایط مالی تا سقف ۳۰ میلیون ریال تعیین شده بود.

وی افزود: بر این اساس سال گذشته ۶۷ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج توسط این نهاد به یک هزار و ۷۴۸ نفر از جوانان دختر و پسر استان پرداخت شد و این کمک‌هزینه‌ بصورت نقدی و کالا در اختیار این افراد قرار گرفت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است امسال به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از دختران و پسران جوان زیرپوشش این نهاد کمک هزینه ازدواج پرداخت شود، گفت: تاکنون کمک ‌هزینه ۵۰۰ نفر در سال جاری تامین شده است.

وی اظهار داشت: کمک به تحکیم و حفظ نهاد خانواده یکی از اهداف و رسالت‌های کمیته امداد است که از طریق کمک به ازدواج جوانان نیازمند و همچنین ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:
اعلام شرایط درخواست غیرحضوری کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی
۴۰ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند دزفول اهدا شد

کاظمی ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و جلوگیری از طلاق با همکاری مراکز مشاوره طرف قرارداد این نهاد از دیگر خدماتی است که در این زمینه با جدیت دنبال می شود.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.