این شهردار در تراز شهر مهران نیست : چرا طرح استیضاح شهردار مهران ابتر ماند ؟
31 فروردین 1400 - 15:09
بازدید 342
8
شورای شهر مهران: اعضای شورای شهرباید در این روزها وهفته های واپسین حیات خود قدری به خود آیند !اینقدر مستاصل نباشند که از بیرون برای آنان تصمیم گیری شود ،اینقدر زمام مدیریت خود را در دست افرادی که به فکر وشهر وشهروندان نیستند ،قرار ندهند !
پ
پ

گفتمان: نزدیک به دوسالی از انتصاب نصیری پور بعنوان شهردار مهران می گذرد ، اززمان انتصاب این شهردار ،سکوت مطلقی بر شورا وشهر حاکم شده است ،وقتی شانس با این شهردار همراه شد که همزمان با آمدنش کرونا هم آمد و دیگر خبری از  شلوغی مهران واربعین نبود .

دیگر نه از حاشیه های پر سر وصدای اقلیت واکثریت خبریست و نه از هیاهوی زائرین و صدای بلندگوهای موکب های پر تعداد شهر ،همین موضوع شهردار شهر کوچک اما پر آوازه شهر مهران را به حاشیه امنی رانده است ،تا شاید آرام آرام بتواند شهرداری را به انتخابات ۱۴۰۰گره زده و از نمد انتخابات ریاست جمهوری و  به مدد یقه بسته اش برای خود کلاهی ببافد!

زیاد اهل بومی و غیربومی بازی نیستم ،نگاهی کلان تر  از این مسائل به مقوله مدیریت دارم ،بر این باورم که هر فردی با هر نژاد زبان ،رنگ ،تیر وطایفه و دین ومذهبی اگر بتواند بر پایه تخصص و تبحرش برای مردم کاری مفید انجام دهد ،آن فرد شایسته است .

اما واقعا در عجبم در استانی که سرشار از مدیران با سابقه ایست که حتی مدیران ادارات مهم  دیگر استانها را هم پوشش می دهند ،شورای شهر مهران براساس کدامین مولفه ،اولین شهردار غیر بومی را بر کرسی مدیریت  حساس ترین ،استراتژیک ترین و مهمترین شهر استان قرار داد ؟!

شهرداری سیاسی که به جز نگاه به احتمالات آینده سیاسی ،نگاهی به مقوله شهرسازی و تغییر در مبلمان شهری به موازات آوازه ونامش نداشت .شهردار مهران باید در کنار تعهد از تخصصی برابر با یک کلان شهر برخوردار باشد ،چرا که این شهر در ماههایی از سال پژواکی از ایران وبه نوعی ایرانی با مختصات کوچکتر است !

بیشتر بخوانید:
بهبود وضعیت پایانه مرزی مهران با ورود دستگاههای مسئول / وضعیتی که اینک مطلوب چهره نظام است
ساخت مرکز درمانی در شهرستان مهران سریعتر انجام گیرد

حال شنیدیم برخی از اعضای شورای شهر به اشتباه خود پی برده و با طرح سوالاتی خواستار استیضاح شهردار شده اند اما با وجود چندین روز از طرح استیضاح ،دستان پشت پرده ای که از توانمندی و مولفه های مدیریت، صرفا یک یقه بسته و تسبیح ذکر می شناسند، مانع از تحقق این استیضاح شده اند !استیضاحی  که با تحقق آن ،نه تنها منافع شهروندان مهران ،بلکه احترام به ایرانیان است !چرا که مهران پیشانی وشناسنامه ایران است !

اعضای شورای شهرباید در این روزها وهفته های واپسین حیات خود قدری به خود آیند !اینقدر مستاصل نباشند که از بیرون برای آنان تصمیم گیری شود ،اینقدر زمام مدیریت خود را در دست افرادی که به فکر وشهر وشهروندان نیستند ،قرار ندهند !

اعضای شورای شهر مهران از چه چیزی و چه قدرتی هراس دارند که حتی حاضر به باقی ماندن بر سر طرح سوال خود از شهردار نشدند ،حتی به خود فرصت ندادند که پاسخ های شهردار را بشنوند در آن صورت رای به برکناری یا عدم اقناع دهند ؟! تلخ تر اینکه می گویند این شهردار برای اعضای شهر تره خرد نمی کند و حتی بسیاری از طرح ها را بدون مصوبه شورا به مرحله اجرا در آورده است! اگر اینچنین است باید برای مردمسالاری و انتخاب مردم مجلس عزا برقرار کرد !

بدیهی است پاییندی اعضای شورای شهر بر طرح استیضاح و یا چشم بستن بر آن ،ملاک وشاخصی مهم برای تعیین میزان پایبندی  آنان به تعهد ،قسم وقول وقرارشان به رای دهندگان مهرانی خواهد بود . شهروندانی که برای ایجاد تغییر وتحول به این افراد امید بسته اند !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.