هیچ گونه تعدی به عرصه های ملی شهر ایلام صورت نگرفته است
05 اردیبهشت 1400 - 20:04
بازدید 184
8
معاون دادستان ایلام: بدنبال انتشار این مطالب و حساسیت مدعی العموم ،تیمی متشکل از مدیر کل منابع طبیعی ،مدیرکلجهاد کشاورزی استان با حضور معاون دادستان ایلام از منطقه بازدید به عمل آوردند .
پ
پ

گفتمان: هفته گذشته تصاویری از گود برداری در بخشی از اراضی کشاورزی واقع شده در بین عرصه های جنگلی مشرف به منطقه چارلیمار شهر ایلام در فضای مجازی و رسانه ای استان انتشار یافت. تعدادی از رسانه ها به این موضوع ورود نموده و فعالین مجازی و حامیان طبیعت نیز به این اقدام واکنش نشان دادند.

این رسانه نیز در مطلبی تحت عنوان “تعدی آشکار به منابع ملی در ایلام /نقش دستگاه متولی در تسهیل تخریب صورت گرفته چیست؟!”به چرایی تخریب آشکار عرصه های طبیعی با وجود نظارت شدید دستگاه های متولی پرداخت.

بدنبال انتشار این مطالب و حساسیت مدعی العموم ،تیمی متشکل از  مدیر کل منابع طبیعی ،مدیرکلجهاد کشاورزی استان با حضور معاون دادستان ایلام از منطقه بازدید به عمل آوردند .

معاون دادستان ایلام پس از بازدید از محل وتعیین دقیق محل تخریب شده از حیث قرار گرفتن در عرصه طبیعی یا کشاورزی به تابناک ایلام گفت : پس از انتشار تصاویر و مطلبی در خصوص تخریب عرصه های طبیعی و گود برداری در جنگل های شمالی شهر ایلام ،موضوضع به صورت ویژه در دستور کار دادستان مرکز استان قرار گرفت .

علی رحمی بیان داشت : با توجه به حساسیت دادستان استان به مقوله تخریب ویا تعدی به اراضی ملی ،اکیپی متشکل از نماینده دادستان ،نیروی انتظامی ،کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان و جهاد کشاورزی از منطقه مورد بحث بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: بررسی فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از یو تی ام نشان داد که زمین گود برداری شده در حوزه اراضی ملی قرار ندارد ،بلکه جزو  اراضی کشاورزی بوده ودر تملک یکی از شهروندان ایلامی قرار دارد .

علی رحمی ادامه داد : با بررسی اسناد ومدارک رسمی مشخص شد که این ملک در مالکیت یکی از شهروندان ایلامی قرار دارد و گود برداری صورت گرفته نیز بر اساس مجوز قانونی در راستای احداث یک واحد گلخانه صنعتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:
در سایه غفلت مسئولین استان ایلام صورت گرفت: تجاوز آشکار لرستان به جغرافیای استان ایلام!
تمامی اراضی ملی ایلام باید دارای طرح کاداستر باشد
۳۷ هکتار از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

معاون دادستان تصریح کرد : روند اخذ مجوز از سوی مراجع ذیربط توسط مالک بدرستی طی شده است و با توجه به مستندات موجود، روند تغییر کاربری این ملک برای احداث گلخانه صنعتی براساس قانون ومجوزهای قانونی بوده وهیچگونه تعدی به اراضی ملی از سوی مالک صورت نگرفته است .

علی رحمی خاطرنشان کرد : در این بازدید که با حضور مدیرکل منابع طبیعی وجهاد کشاورزی استان صورت گرفت ،مدیرکل جهاد روند تغییر ملک فوق از کشاورزی به گلخانه صنعتی را براساس مجوزهای قانونی تایید نمود . بنابراین موضوع تعدی به اراضی ملی، سوء استفاده ویا تغییر کاربری غیرقانونی ملک فوق موضوعیت ندارد .

وی در پایان ضمن قدردانی از حساسیت رسانه ها به موضوع تخریب عرصه های ملی یادآور شد : از رسانه ها می خواهیم با حساسیت به عرصه های طبیعی و اموال بیت المال همچون ناظران امینی ،هرگونه تجاوز به این عرصه ها وتضییع حقوق عامه را به دستگاههای نظارتی گزارش نمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.