مصرف آب آشامیدنی ادارات همدان ۲۵ درصد کاهش یابد
26 اردیبهشت 1400 - 13:22
بازدید 274
6
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز بحران کم آبی برنامه ریزی برای کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب آشامیدنی ادارات در دستور کار است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علیمردان طالبی اظهار داشت: کم آبی یکی از جدی ترین بحران های پیش روی استان همدان در سالجاری است و احتمال می رود در ماه های مرداد و شهریور این بحران بیشتر نمود پیدا کند.

وی اضافه کرد: بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز این استان از جمله ساکنان همدان، ملایر و بخشی از تویسرکان از طریق سدها و بخش دیگر از طریق چاه تامین می شود و طبق آمارهای موجود آب آشامیدنی مورد نیاز ۵۰ تا ۶۰ درصد جمعیت استان از طریق آب های سطحی و مابقی از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه حجم آب ذخیره شده در سد اکباتان نیز کم است اظهار داشت: برای رویارویی با کم آبی، کاهش مصرف آب در ادارات در دستور کار است و در گام نخست استفاده نکردن از آب ادارات برای آبیاری فضای سبز موجود در محوطه اداره به مدیران ابلاغ شده است.

طالبی اضافه کرد: همچنین به زودی کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب آشامیدنی در ادارات نسبت به سال گذشته به مدیران ابلاغ می شود که در این رابطه میران مصرف امسال نسبت به سال گذشته بر اساس شماره کنتور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی گفت: علاوه بر تلاش برای کاهش مصرف و تشویق مردم به صرفه جویی، درصدد وارد کردن منابع آب جدید به مدار هستیم برای نمونه با اجاره چاه های آب کشاورزی در زمان غیر آبیاری زراعی از آنها استفاده همچنین از آب موجود در تعدادی از چاه های واقع در مسیر سد تالوار استفاده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با صرفه جویی آب در بخش اداری، خانگی و وارد کردن منابع آبی جدید به مدار همچنین امید به بارش نزولات آسمانی بتوان از بحران کم آبی در سال جاری عبور کرد.

بیشتر بخوانید:
همدان رتبه برتر کشور را در تدوین برنامه ایمنی آب کسب کرد
شاخص برخورداری از خدمات آبفا در روستاهای استان همدان ۷۹ درصد است

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان بر اساس بررسی آمار، از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیمتر بارش در این شهرستان ثبت شده است که این میزان کمترین بارش در فصل‌ بهار ۴۰ سال گذشته را نشان می‌دهد.

محمدحسن باقری شکیب با اشاره به اینکه میزان بارش ها بر اساس سال زراعی (یکم مهرماه هر سال) سنجیده می‌شود، افزود: انتظار می رود در فصل بهار برای استانی همچون همدان به صورت میانگین نزدیک به ۷۰ میلیمتر بارش داشته باشیم که این رقم برای ماه های فروردین و اردیبهشت فقط ۶ میلیمتر ثبت شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.