قصرشیرین از نظر میزان آلودگی هوا در وضعیت هشدار قرار گرفت
02 خرداد 1400 - 17:56
بازدید 296
10
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: بر اساس داده‌های جدید به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شهرستان قصرشیرین از نظر میزان آلودگی هوا در وضعیت هشدار قرار گرفت.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «فریدون یاوری» افزود: طبق دستورالعمل‌های تدوین شده در شرایط هشدار، افراد مسن، کسانی که بیماری زمینه‌ ای دارند و کودکان نباید از منزل خارج شوند و همچنین فعالیت‌های سنگین بدنی در این شرایط هم توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه مانند سایر نقاط کشور و دنیا درگیر بیماری کروناست، اظهار داشت: شهروندان باید در این شرایط اضطراری آلودگی هوا را هم جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و وسواس بیشتری رعایت کنند.

خشکسالی آلودگی هوا را در سال جاری بیشتر می‌کند

یاوری از افزایش میزان آلودگی هوا در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۲ سال قبل خبر داد و گفت: در سال ۹۸ روز غیر استاندارد نداشتیم و در سال ۹۹ هم در مجموع ۱۲ روز غیراستاندارد داشتیم اما در ۲ ماه سال جاری ۶ روز غیراستاندارد ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از افزایش روزهای غیراستاندارد در سال جاری ادامه داد: به نظر می‌رسد کمبود بارندگی و خشکسالی‌های اخیر در میزان آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد و این تغییرات آب و هوایی توده‌های گرد و خاک را از کشور عراق وارد استان می‌کند.

بیشتر بخوانید:
بحرانی شدن هوای کرمانشاه بخاطر مصرف مازوت
هوای قصرشیرین بحرانی است

وی در خصوص راهکارهای کاهش میزان آلودگی و جلوگیری از آن هم یادآور شد: با توجه به اینکه این گرد و خاک از کشور عراق وارد می‌شود تا زمانی اقدامات اساسی و زیرساختی در آن کشور انجام نشود نمی‌توان با این پدیده مقابله کرد.

یاوری تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست با ۹ ایستگاه سنجش آلودگی در استان به صورت شبانه‌روزی میزان آلودگی هوا را بررسی و نتایج را به سازمان‌های مربوطه جهت اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های لازم اعلام می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.