سومدیریت در واکسیناسیون سالمندان
08 تیر 1400 - 15:20
بازدید 296
9
واکسیانسیون عمومی کرونا در کشور به شکل بسیار ضعیفی در جریان است، متاسفانه سومدیریت در این بخش نیز بیداد می کند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: تا کنون چیزی حدود ۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران بدلیل کمبود واکسن و خرید دیر هنگام واکسن توسط مسئولین نسبت به دیگر کشورهای با تاخیر انجام شد.

واکسیناسیون سالمندان و افراد در معرض خطر در کشور به بدترین شکل ممکن در حال انجام شدن است. در برخی از شهرهای بزرگ واکسیناسیون کرونا به شکل فاجعه آمیزی در حال انجام است.گزارش های دریافتی ما از شهروندان نشان می دهد برخی از خانواده ها در تهران و دیگر کلان شهرها برای واکسن زدن به سالمندان مجبور به حضور در صف های طوبل هستند. حتی برخی از شهروندان افرادی را کرایه کرده اند و ساعتی ۱۰۰ هزار تومان برای ماند آنها در صف واکسن پرداخت می کنند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از برخورد نامناسب با سالمندان و وضعیت اسفناک برخی از سالمندان حاضر در صف های طولانی حکایت از مدیریت اشتباه و ناصحیح واکسیناسیون کرونا در ایران دارد.

ظاهرا مسئولین کشور توان اداره هیچکاری ندارند. با مقایسه مدل واکسیناسیون کرونا در ایران و دیگر کشورهای جهان به عمق ماجرا پی خواهید برد. سالمندان جز شریف ترین اقشار این جامعه هستند و حفظ جایگاه و احترام آنها بر همه واجب است، انتظار می رفت با مدیریتی منطقی و درست واکسیناسیون سالمندان را به شکلی که در شان آنها است انجام می دادند.

بیشتر بخوانید:
چراغ خاموش کرونای دلتا پلاس
آیا پای سلطان واکسن کرونا در میان است / به جای واکسن پولی ،واکسانسیون را عمومی کنید
مدیریت کرونا در ایران وحکایت خر مش رجب !/ این شکل مدیریت قباحت دارد

لازمه این کار خرید تعداد بسیار زیادتر واکسن و همچنین توسعه کمی و کیفی مراکز واکسیناسیون کرونا در شهرهای مختلف است.می بایست تعداد مراکز واکسیناسیون کرونا را افزایش بدهند، در محلات مراکز واکسیناسیون کرونا دایر کنند، همچنین با یک طرح زوج و فرد ساده برای مثال افرادی که دز اول دریافت واکسن هستند روزهای زوج و افراد دز دوم در روزهای فرد مراجعه کنند. با یک مدیریت منطقی و طرح نوبت دهی منظم می توانستند از بروز مشکلاتی که شاهد آن بودیم جلوگیری بعمل آورند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.