سیاست داخلی
| 3 سال قبل

ای کاش جلسه نمایندگان مجلس انقلابی علنی بود /چرا که انقلابی ها در میدان عمل اند نه پشت خاک ریز!

گفتمان: روز گذشته در حالی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی یا بهتر است بگوییم محدود سازی ومسدود سازی اینترنت در مجلس انقلابی  تنهابا  ۱۲۱ رای براساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مشترک مورد  موافقت قرار گرفت که رئیس مجلس غایب بزرگ این جلسه غیر علنی بود !

رئیس مجلسی که در تیرماه سال گذشته ۶اولویت مجلس یازدهم را اعلام کرد که مهمترین آنها حل مشکلات معیشتی بود که تا به  امروز نه تنها اتفاق ملموسی در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به وقوع نپیوسته است ، بلکه شاهد تورم افسار گسیخته در حوزه های مختلف هستم .

درحالیکه تنها موردی که در اولویت قالیباف و مجلس انقلابی نبود طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بود که درست یک سال بعد از اولویت های اعلام شده، در غیاب وی ( که به سوریه سفر کرده) به تصویب مجلس انقلابی رسید. طرح صیانت که نقطه مقابل معیشتی که رئیس مجلس وعده آن را داده بود، در پشت درب های بسته و جلسه غیر علنی به تصویب تنها ۱۲۱نفر از نمایندگان رسید !

به راستی این چه صیانتی است که مجلس انقلابی در جلسه غیر علنی آن را تصویب می کند ؟ مگر نه این فضا بود که شما را بهارستان نشین ، دنا پلاس سوار ،دریافت  ۲۲۰ میلیون تومان بقول خودتان ودیعه مسکن ، واکسن کرونا خارج از نوبت و… رساند !حال چه اتفاقی افتاده است که این چنین طرح صیانت که نه بهتر است بگوییم مسدود سازی انترنت در نبود رئیس به سوریه رفته به تصویب می رساند! آن هم تنها با ۱۲۱رای !

ای کاش این ۱۲۱نماینده برای حل  مشکلات معیشتی، بیکاری ، تامین و سرعت بخشی واکسانسیون کرونا، آب  هم این چنین جلسه غیر علنی برگزار می کردند تا برای مردم روشن می شد که نمایندگان مجلس انقلابی به فکر آنها هستند !

اندک نمایندگان تصویب کننده طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ! هیچ فکر کره اید که این اقدام شما چندین هزار نفر که در فضای مجازی شغلی برای خود دست پا کرده با این طرح معیشت آنها را مورد هدف مستقیم  قرار می گیرد ! معیشت زنان سر پرست خانوار ، معیشت جوانان تحصیل کرده بیکار، و از همه مهمتر افزایش آمار بیکاران در کشور را در پی خواهد داشت !

مجلس انقلابی! امروز معضل اصلی کشورگرانی ،معیشت ،بیکاری ، افریش معظلات اجتماعی، مرگ میر ناشی از کرونا ، تحقق وعده های بر زمین مانده ، نظارت بر تخلفات ، حل مشکل برجام و… است

ای کاش مجلس انقلابی جلسه صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را با ریاست رئیس مجلس وحضور اکثریت نمایندگان به صورت علنی برگزار می کرد، نه در جلسه غیر علنی و در غیاب رئیس و نمایندگاه غایب مجلس ،چرا که انقلابی ها در میدان عمل باید باشند، نه پشت خاک ریز !

بیشتر بخوانید:
ساده زیستی مجلس انقلابی با فرمول دنا پلاس / نمایندگان انقلابی ،مال اندوزی در سایه تحریم و فشار اقتصادی با روحیه انقلابیگری در تضاد است !
نمایندگان مجلس و دوراهی انقلابیگیری یا تظاهر به انقلابیگری !
ایجاد محدودیت چاره ساز نیست

 

بی گمان به یاد سخن پیرمرد طبسی می افتم که محمود حجتی وزیر وقت جهاد کشاورزی گفت :

 دختران را همه در جنگ و جدل با مادر
پسران را همه بد خواه پدر میبینم
هیچ رحمی نه برادر به برادر دارد
هیچ شفقت نه پدر را به پسر میبینم
.

پیرمرد در پایان دستی بر شانه حجتی می‌زند و می‌گوید: «خودتان می دانید و آن مملکتتان… خداحافظ…