منابع ایلام در خدمت توسعه استان همسایه / توسعه نفت و گاز کرمانشاه ،سند چپاول منابع ایلام
28 مرداد 1400 - 15:35
بازدید 188
6
در سایه سکوت مسئولین ونمایندگان ایلام صورت گرفت : به واقع می توان رونمایی از سند توسعه نفت و گاز استان کرمانشاه را سند روسیاهی مسئولینی نامید که مهر شرمساری نشان از ناتوانی آنان در صیانت از منافع مردم محروم استان ایلام تا ابد بر پشیانی اشان خودنمایی خواهد کرد. باید آن را سند به محاق رفتن توسعه استان و به یغما رفتن منابع خدادادی آن از سوی مسئولین وزرات نفت نام نهاد.
پ
پ

گفتمان: استان ایلام به رغم برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز همچنان پای توسعه آن چوبی است!استانی که با وجود دارا بودن رتبه سوم و چهارم منابع درجا نفت و گاز ،اما در توسعه و به خدمت گرفتن این منابع در مسیر اشتغال و پیشرفت همه جانبه درجا می زند !

و این موضوع دلیلی جز انفعال مسئولین و نمایندگان فعلی و اداوار استان ما و مهمتر از همه چنبره استان همسایه بر مدیریت نفت و گاز استان در سایه سوء استفاده از صدارت چندین ساله بیژن زنگنه بر وزارت نفت رقم نخورده است ،مساله ای که این سالها بعنوان پاشنه آشیل توسعه استان ایلام بر پایه منابع نفت وگاز مطرح بوده است.

وگرنه دلیلی ندارد که استانی که بر دریایی از نفت و گاز خوابیده باشد ،اما جوانان آن جان عزیزشان را در جستجوی مشاغل کاذب در استان های توسعه یافته قربانی نموده و یا مردانش قوت خانواده هایشان را در سطل های زباله جستجو نماید !یا اینکه توسعه زیر ساخت های آن به رویایی دست نیافتنی برای مردمانش مبدل شود !

مردم،رسانه ها،نخبگان و جوانان استان ایلام به یقین می دانند که توسعه وپیشرفت استان همسایه منافاتی با توسعه وپیشرفت استان ایلام ندارد ،اما این مساله به یک نگرانی بزرگ برای آنان مبدل شده که در سایه استیصال و سکوت مسئولین استان و غفلت نمایندگان آن ،منابع سرشار نفت و گاز ایلام به نردبان ترقی استان همسایه تبدیل شود.

چنانچه نمایندگان و مسئولین استان ایلام  در قبال مطالبه گری نخبگان و رسانه های استان مبنی بر انتقال دفتر نفت وگاز غرب کشور به استان و یا استقلال آن سکوت پیشه نمی کردند و با اتخاذ مواضع تند و جدی ،مانع از بنای دیوار توسعه استان همجوار بر منابع گازی باباگیر می شدند یا اینکه نمایندگان ما به جای شعار درمانی و یا تعامل با وزیر کرمانشاهی ،با استفاده از ابزار نظارتی وزیر را به مسلخ استیضاح می کشانیدند ،شاهد این حجم از اجحاف در حق مردم استان ایلام نمی بودیم !

این روزها استاندار کرمانشاه با افتخار از سند توسعه نفت و گاز این استان با سرمایه گذاری ۴۶هزار میلیارد تومانی وزارت نفت از طریق احداث ۱پالایشگاه گاز ۲پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن با اشتغال زایی ۱۲هزار نفری رونمایی نموده است،سندی که منابع نفت و گاز استان محروم ایلام پشت قباله آن قرار گرفته است.

به واقع می توان رونمایی از سند توسعه نفت و گاز استان کرمانشاه را سند روسیاهی مسئولینی نامید که مهر شرمساری ناشی از ناتوانی آنان در صیانت از منافع مردم محروم استان ایلام تا ابد بر پشیانی اشان خودنمایی خواهد کرد. باید آن را سند به محاق رفتن توسعه استان و به یغما رفتن منابع خدادادی آن از سوی مسئولین وزرات نفت نام نهاد.

از اینرو به مسئولین و نمایندگان استان هشدار می دهیم ،چنانچه سکوت ادامه دار آنان مسیر چپاول منابع و منافع مردم استان را از سوی دیگران هموار نموده و در این خصوص چاره اندیشی نکنند ،رسانه ها و دلسوزان استان ایلام نه تنها با استناد به ماده ۲۹۵قانون مجازات اسلامی به خاطر ترک فعل از آنان شکایت خواهند کرد ،بلکه شکایت خود از بیژن زنگنه به خاطر افعالی که تضییع حقوق مردم استان را به دنبال داشته است حق محفوظ خود می دانند.

بیشتر بخوانید:
نفت وگاز ایلام در طلسم وزیر کرمانشاهی ! ؟ /باباگیر ایلام را هم بردند !
مسئولین ونمایندگان استان !سکوت زیبنده شما نیست
به مرگ گرفتند تا به تب راضی شویم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.