اجتماعی
| 3 سال قبل

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام واکسن کرونا در کردستان

به گزارش گفتمان: سرهنگ مهدی دانش‌پور از کلاهبرداری با شگرد ثبت‌ نام واکسن کرونا در استان کردستان خبر داد و خطاب به شهروندان اظهار داشت: تنها مرجع قانونی ثبت‌نام واکسن کرونا وب سایت رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی: https://salamat.gov.ir/ بوده که برای ثبت‌نام در این سامانه نیازی به پرداخت وجه نیست.

وی با تأکید بر اینکه مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده از سوی افراد کلاهبردار باشیم، گفت: اخیرا کلاهبرداران با ایجاد صفحه در فضای مجازی برای فروش واکسن کرونا خارج از نوبت تبلیغ و شهروندان را برای ثبت‌نام در صفحه درخواست‌کنندگان این واکسن تشویق کرده و سپس اطلاعات فردی و بانکی شهروندان را دریافت و وجوه حساب‌های بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه پشتوانه دولتی و بانکی است، تصریح کرد:  سرمایه‌گذاری در این رابطه با مخاطراتی همچون بلوکه شدن دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری مواجه است چراکه صرافی‌های خارجی به محض شناسایی کیف پول خریداران ایرانی رمزارزها، حساب موجود در آن را مسدود کرده و در نتیجه دارایی بسیاری از افراد از بین رفته یا به خطر افتاده است.

وی درباره خریدهای آنلاین و اینترنتی هشدار داد و افزود: شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای خرید اینترنتی نیست چراکه برخی از افراد سودجو با درج آگهی دروغین در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری و دریافت بیعانه برای رزرو کالا می‌کنند در حالی که هیچ‌گونه کالایی رد و بدل نشده و فرد کلاهبردار نیز پاسخگو تماس‌ها نیست.

دانش‌پور بیان کرد: مجرمان سایبری در روش دیگری خود را به عنوان خریدار لوازم معرفی کرده و خواستار دریافت اطلاعات درج شده روی کارت بانکی و رمز دوم کارت برای واریز اینترنتی وجه هستند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با یادآوری اینکه دریافت بیعانه و درخواست دریافت اطلاعات بانکی از مهمترین شگردهای کلاهبرداری است، تأکید کرد: شهروندان باید مراقب این افراد بوده و فریب تبلیغات اغواکننده را نخورند.

بیشتر بخوانید:
مردم برای دریافت واکسن کرونا وارد هیچ سامانه‌ای نشوند
در دام سودجویان آمپول‌های تقلبی کرونا و آنفلوآنزا نیافتید