به گزارش گفتمان: حسینعلی مقصودی افزود: پیمانکاران در تمامی قطعات این محور مشغول فعالیت هستند و تنها در ایستگاه شهرکرد هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.
وی ادامه داد: زمین برای ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه تامین شده و پیمانکار آن مشخص است و به زودی عملیات اجرایی در این ایستگاه نیز آغاز میشود.
مقصودی تکمیل این طرح را نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه این طرح شده و امسال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول مسیر راهآهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را ۹۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد این مسیر کوهستانی است که برای اجرای آن ۱۵ تونل کوچک و بزرگ به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر پیشبینی شده است.
مقصودی تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد حفاری تونلها انجام شده و درصد باقی مانده نیز مربوط به تونلهای کوچک است.
وی همچنین از طراحی سه هزار و ۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر راهآهن خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم طرح است.
راهآهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث میشود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخشهای مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد میکند.
اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از مهمترین رویکردهای طرح راهآهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد است.
بیشتر بخوانید: |
راهآهن مبارکه به شهرکرد با سرعت در حال اجرا است |
اتصال چهارمحال و بختیاری به راه آهن سراسری در سه قطعه در حال اجراست |
ثبت دیدگاه