به گزارش گفتمان: «زهره بختیاری» با بیان اینکه “برنامه اورژانس اجتماعی” از سال ۷۸ در کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی نقش ایفا کرده است، اظهار داشت: بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان همدان به ترتیب شامل همسرآزاری، اختلاف حاد خانوادگی، کودک آزاری و اقدام به خودکشی است.
وی با بیان اینکه حذف آسیبهای اجتماعی امکانپذیر نیست، افزود: اورژانس اجتماعی یک مرکز مداخله روانی و اجتماعی است که قبل از مداخلههای انتظامی و قضایی و برای ارائه خدمات بهتر به افراد آسیبدیده و ارتباط منسجم با خانوادههای افراد آسیبدیده فعالیت میکند.
معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: تعداد پیگیری های خودرو سیار این معاونت در ۶ ماهه نخست سالجاری ۶۵۰ مورد، تعداد پذیرش بحران ۸۵۵ مورد و تعداد پذیرش و آگاه سازی ۱۵ هزار و ۵۶۴ مورد بوده است.
بختیاری اظهار داشت: تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی با خط تلفن ۱۲۳ به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات تخصصی در استان است.
وی یادآور شد: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است.
معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان ادامه داد: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل گروههای هدف مشمول دریافت این خدمات هستند.
اورژانس اجتماعی یکی از برنامههای مداخلهای با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به شمار میرود که خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی عرضه کرده و در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله میکند.
حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.
استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
بیشتر بخوانید: |
محکومیت۱۸کادر درمان با قصورپزشکی/رشد ۷.۴۲درصدی همسر آزاری دراستان |
کودکان زیر۵ساله بیشترین کودکآزاری را میبینند |