استان ها
| 3 سال قبل

رسانه‌ها بدون حاشیه به توسعه فرهنگی استان کمک کنند

به گزارش گفتمان: صادق خلیلیان روز چهارشنبه در نشست مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با وی، بیان کرد: تحقق توسعه کشور در گرو توسعه فرهنگی است.

وی افزود: در ادبیات توسعه همه ابعاد آن شامل توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … بهم پیوسته و تفکیک ناپذیرند؛ از سوی دیگر نیز می توان گفت مساله اقتصاد و فرهنگ با یکدیگر ارتباطی دو سویه دارند چه بسا اقتصاد قوت بگیرد و موجب پشتوانه فرهنگی شود یا اینکه تضعیف مساله فرهنگ منجر به تضعیف وضعیت اقتصادی شود لذا مساله اقتصاد و فرهنگ نیز قابل تفکیک نیستند.

استاندار خوزستان با اشاره بحث نفود فرهنگ بیگانه بیان کرد: نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی آن هم در استانی تاثیرگذار و راهبردی همچون خوزستان رخ بدهد.

وی  تنوع قومی و فرهنگی را یک ظرفیت بین‌المللی دانست و ادامه داد: باید بتوانیم از قومیت‌های مختلف و فرهنگ‌های متنوع استان که نه تنها یک ظرفیت ملی بلکه ظرفیت بین المللی هستند به بهترین شکل استفاده کنیم و آن را نقطه قوت تلقی کنیم.

خلیلیان افزود: تنوع قومی و فرهنگی خوزستان و اتحاد میان اقوام و فرهنگ‌ها یک پشتوانه مهم برای توسعه به شمار می رود که آن طور که باید این تنوع  یا مورد توجه نبوده یا کمتر از آن استفاده شده است.

وی بیان کرد: تلفیق فرهنگ ها و برآیندی که از مجموعه آن‎ها  به دست می آید می‌تواند نقطه قوت یا خبرهای خوبی باشد که از استان به بیرون می‌رود یا معرفی استان در سطح کشور باشد.

استاندار خوزستان گفت: فرهنگ و تنوع قومی خوزستان جای کار بسیاری دارد و امیدوارم متولیان فرهنگی استان بتوانند در این زمینه اقدامات خوبی را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:
نقش رسانه ها در تولید امنیت نقشی بی‌بدیل است
خبرنگاران حق ندارند شرافت قلم خود را با هیچ موضوعی معاوضه کنند/همچنین مدیران موظف هستند در برابر اصحاب رسانه و انتقادات آن‌ها پاسخگو باشند