ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار/ واکسیناسیون مانع اهدای خون نیست
15 مهر 1400 - 20:07
بازدید 142
3
مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: با کاهش مراجعه اهداکنندگان، ذخایر خونی استان به کمتر از ۴ روز رسیده و این یک خطر و هشدار برای استان است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: سید حسین هاشمی گفت: هدف ایجاد سازمان انتقال خون تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای نیاز بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیماران سرطانی است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا و بحث واکسیناسیون با کاهش بسیار زیاد اهدای خون در استان مواجه شدیم و سازمان نیازمند اهداکننده خون است.

وی اظهار داشت: با کاهش مراجعه اهداکننده، ذخایر خونی استان به کمتر از ۴ روز رسیده و این یک خطر و هشدار برای استان است.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز ۳ مرکز اهدای خون شهرکرد، بن و مرکز سیار چلیچه در مرکز بهداشت آماده خون‌گیری از مردم جهت افزایش ذخایر خونی استان است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به دلیل اینکه نوبت واکسیناسیون سن اهداکنندگان خون رسیده است و به دلیل باورهای غلط  در بین مردم مبنی بر اینکه در صورت واکسینه شدن نمی‌توانند خون اهدا کنند با کاهش ذخایر مواجه شده‌ایم.

وی توضیح داد: در واکسن آسترازنکا بعد از ۲ هفته و سایر واکسن‌ها در صورت نداشتن علائم می‌توانند نسبت به اهدا خون برای کمک به بیماران استان اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.