اجتماعی
| 3 سال قبل

۷۵ پرونده قصور پزشکی در ایلام منجر به صدور رای محکومیت شده است

به گزارش گفتمان: دکتر علیرضا رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: مهم ترین رسالت و هدف این سازمان حفظ حقوق بیمار و پزشک و حمایت از آنان در چارچوب ضوابط قانونی با همکاری دستگاه قضا است.

وی افزود: نظام پزشکی تلاش دارد در راستای حفظ حقوق بیماران و جلوگیری از حق قانونی آنان در استان با همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران به بهترین شکل خدمات ارائه دهد.

رییس سازمان نظام پزشکی ایلام یادآور شد: هر بیماری اگر به حکم شورای عالی پزشک قانونی معترض باشد پرونده وی به تجدید نظر دادسرا ارجاع داده می شود.

رمضانی تاکید کرد: چهار مرحله (نظر هیات بدوی، هیات تجدید نظر، شورای عالی و تجدید نظر دادگاه استان) برای اعاده حق قانونی هر بیمار برای رسیدگی به پرونده قصور پزشکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: هدف دیگر برای اجرای رسالت نظام پزشکی، پیشگیری از تخلفات است که در دستور کار قرار دارد که در راستا نیازمند همکاری اصحاب رسانه و مطبوعات هستیم.

رییس سازمان نظام پزشکی ایلام ادامه داد: نظام پزشکی یکی از بزرگترین نهاد صنفی کشور و یک ساختار کاملا دموکراتیک دارد که در هر استان اعضای هیات مدیر آن بر اساس انتخابات انتخاب می شوند.

وی افزود: هیچ سمتی در سازمان نظام پزشکی انتصابی نیست بلکه انتخابی است و از نظر دموکراتیک بودن وظایف آن با رسانه ها بسیار شباهت دارد.

رمضانی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی دارای معاونت های مختلفی است که معاونت انتظامی نظام پزشکی بیشترین ارتباط را با مردم در ارتباط با شکایت بیماران دارد.

بیشتر بخوانید:
مرگ دومین مادر باردار در ایلام وضرورت شفاف سازی دانشگاه علوم پزشکی استان !
خطای مدیریتی چگونه باعث افزایش مرگ ومیر بیماران کرونایی در ایلام شده است ؟