صادرات ۴۵ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز مهران به عراق
21 مهر 1400 - 19:57
بازدید 145
4
مدیرکل استاندارد ایلام گفت:در نیمه نخست سال جاری بیش از ۴۵ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: مهناز همتی مطرح کرد: امسال تعداد ۵۳۰ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

وی گفت: در سال جاری ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد که از این تعداد ۱۱ مورد صدور و ۱۳ مورد نیز تمدید بوده است.

همتی ادامه داد: ۳۰۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی، ۲۵۸ مورد بازرسی از واحدهای فنی، و یک هزار و ۲۰۸ مورد نیز بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

وی گفت: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده (سال گذشته و امسال) شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی بیان کرد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:
یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی کالا از مرز مهران صادر شده است
روزانه ۳ تا ۴ میلیون دلار صادرات در مرز بین المللی مهران انجام می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.