اندر حکایت پرغصه و قصه انتخاب استاندار
04 آبان 1400 - 11:41
بازدید 299
5
با گذشت بیش از دو ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم همچنان قصه ی پر غصه ی انتخاب استاندار ایلام ادامه دارد و این روزها با شنیدن نام افرادی کم تجربه و غیرمتخصص که حتی تجربه مدیریتی در سطوح بالا را ندارند،گویا پروسه انتخاب استاندار، به جاهای باریکی رسیده است!
پ
پ

گفتمان: ایلام به واسطه موقعیت راهبردی و دارابودن مرز مشترک با کشور عراق و شاهراه پیاده روی ایام اربعین، نیازمند فردی لایق و باتجربه است که با شرایط اقلیمی، طبیعی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان آشنایی کامل داشته باشد تابتواند با شناخت جامع و کامل نسبت به پتانسیل ها و فرصت های موجود در استان، از این ظرفیت ها در راستای توسعه و پیشرفت ایلام بهره گیرد.

 روشن است که ایلام امروز ما،به استاندار سیاسی هیچ نیازی ندارد. این استان عقب نگه داشته شده از قافله توسعه، نیاز به یک استاندار اجرایی و کارکشته دارد، نکته‌ای که به‌نظر می‌رسد در وزارت کشور کسی گوشش به آن بدهکار نیست و گویا برای وزیر کشور، مشاوران و معاونان او سرنوشت مردم این استان اهمیتی ندارد.

طی سالیان گذشته همواره کلاه گشاد سیاست بازی و جناح گرایی تا بناگوش استان ما کشیده شده و چشم ها را بر محرومیت و راهها را بر توسعه استان ایلام بسته است. ایلام استاندارانی را به خود دیده که یا غیر بومی بودند و درد و مشکلات ایلام را باجان و دل درک نکردند و یا افرادی بومی و برآمده از زور آزمایی نمایندگان مجلس بودند که ایلام را در گرداب سهم خواهی و طایفه گرایی گرفتار نمودند.

اما دیگر زمان برای آزمون و خطای مدیران ارشد در ایلام به سر آمده و کارد به استخوان مردم رسیده است.

حال، مردم از دولت مدعی عدالت و ریشه‌کن‌سازی فساد انتظاردارند در انتخاب استاندار ایلام، در جهت عدالت عمل نماید و فردی را برای این مسئولیت‌ بپذیرد که بتوان به او برای توسعه ایلام اعتماد کرد.

فردی که پیشتر، حداقل یک دوره استانداری را تجربه کرده و یا در سوابق مدیریتی وی، وزیر بودن و یا نمایندگی مجلس بودن را دارا باشد؛ نه اینکه شخصی بر سر کار بیاید که حتی توان رایزنی و مذاکره با مقامات کشوری برای احقاق حقوق مردم استان را نداشته باشد.

این روزها انتصاب استاندار ایلام، تبدیل به فرصتی برای وزن کشی های سیاسی و القای رویکردهای جناحی و طایفه ای  شده است و در این میان آنچه که در هیاهوی رسانه ای چنین انتخاب و انتصاب هایی مورد غفلت قرار می گیرد، توقف و تعلل در اداره امور شهری و استانی است که نتیجه آن سردرگمی مردم و سازمان ها و ارگان ها در رفع امور روزمره است.

حال که دولت سیزدم آخرین تیر در کمان برای سر و سامان دهی به مشکلاتی است گریبانگیر مردم شده است، دولتمردان باید هرگونه تعلل و تاخیر را کنار بگذارند.چرا که افکار عمومی در ایلام، فارغ از اینکه چه کسی مسئول این تعلل است،تاخیر در این مهم را به مصلحت دولت برخاسته از آرای مردم نمیداند.

اکنون در فضای داخلی استان نیز لزوم اجماع نظر کلیه افراد و جریان های دخیل بر انتخاب استاندار، بر روی گزینه ای که ضمن تامین نظر همه جریان ها و طوایف، توان لازم برای برقراری ارتباط بین مردم و حاکمیت و جلب منابع ملی را برای اجرای برنامه های استانی داشته باشد، بیش از هرچیز حائز اهمیت است.

امید است پس از این همه فراز و نشیب در انتصاب استاندار، شاهد روی کار امدن فردی لایق و دلسوز باشیم که گوشی شنوا و چشمی بینا در مواجهه با مشکلات بزرگ و کوچک ایلام عزیزمان داشته باشد.به امید ایلامی آباد…

بیشتر بخوانید:
از استانداری ایلام چه خبر ؟!/ رقص مهره ها در صفحه شطرنج قدرت !
غیر بومی محتمل ترین گزینه برای استانداری ایلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.