مجلس مدعی شفافیت در مقابل شفافیت
12 آبان 1400 - 12:46
بازدید 432
6
در حالیکه هنوز نمایندگان مجلس دهم در دستگاه تقنینی کشور حضور داشتند ،با سیل عجیبی از انتقادات جریان مخالف مواجهه بودند با این عنوان که مجلس دهم از شفافیت لازم بر خوردار نبوده و مانع از تصویب طرح شفافیت آرا شده اند.
نویسنده : علی اصغر اسدی
پ
پ

گفتمان: شاید هم از این منظر که رای دادن یا ندادن به برخی طرح های مهمی همچون برجام یا اف ای تی اف می توانست به ابزاری برای رد صلاحیت آنان از سوی دستگاه نظارتی شود ،این حق به نمایندگان مجلس پیشین داده شود که از امضای طرح شفافیت آرا طفره رفته و آن را به تصویب نرسانند

اینک جای تامل دارد در حالیکه کرسی های پارلمان در تصاحب منتقدین مجلس دهم در آمده و با شعار شفافیت و قرار دادن مجلس بر روی ریل قانونگذاری ،این نمایندگان نیز برخلاف ادعا و شعارهایشان تاکنون مانع از تصویب طرح شفافیت نظارت بر رفتار نمایندگان شده اند !

با وجود اینکه برخی نمایندگان برای چندمین بار تصویب این طرح را در مجلس یازدهم دنبال می کنند. اما با مخالفت صریح همکاران خود مواجهه می شوند 

امروز نیز به دنبال سلسله مخالفت های نمایندگان مجلس یازدهم با این طرح،باز هم آنان با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مخالفت کردند.

در شرایطی که نمایندگان مجلس فعلی از حمایت همه جانبه ارکان نظارتی برخوردار بوده و با شعار مبارزه با فساد و شفافیت بر کرسی های پارلمان تکیه زده اند ،باید برای مردم روشن کنند که دلیل واهمه آنان از طرح نظارت و بر رفتار نمایندگان چیست !؟

بیشتر بخوانید:
تاکید نماینده‌‌‌ی ایلام بر تحقق اتاق شیشه‌ای سیاستگذاران و تصمیم سازان
شفافیت راهی برای جلوگیری از فساد در مدیریت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.