اعتبارات دولتی درسطح استان‌ها به صورت متوازن توزیع نمی‌شود
05 شهریور 1399 - 5:05
بازدید 115
4

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اعتبارات دولتی در سطح استان‌ها به صورت متوازن توزیع نمی‌شود و بیشتر به کلان‌ شهرها اختصاص پیدا می‌کند. به گزارش گفتمان زاگرس به نقل ازایسنا: حسین بامیری چهارم شهریورماه در جلسه بررسی مشکلات کارخانه پتروشیمی لردگان با بیان اینکه ضریب محرومیت در شهرستان لردگان […]

پ
پ

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اعتبارات دولتی در سطح استان‌ها به صورت متوازن توزیع نمی‌شود و بیشتر به کلان‌ شهرها اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش گفتمان زاگرس به نقل ازایسنا: حسین بامیری چهارم شهریورماه در جلسه بررسی مشکلات کارخانه پتروشیمی لردگان با بیان اینکه ضریب محرومیت در شهرستان لردگان بالاتر از سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: رشد، توسعه و تعالی هر کشوری متاثر از رشد نیروی انسانی است، متاسفانه از مدیران توانمند این استان و شهرستان لردگان در رده‌های بالای مدیریتی استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سند آمایش سرزمین نیازمند بازنگری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اعتبارات دولتی در سطح استان‌ها به صورت متوازن توزیع نمی‌شود و بیشتر به کلان‌ شهرها اختصاص پیدا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه گزارشات مدیران در کاهش ضریب محرومیت باید مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد، عنوان کرد: گاهی گزارشاتی مبنی بر برون رفت از مشکلات ارائه می‌شود که صحت ندارد.

بامیری افزود: اجرای پروژه پتروشیمی لردگان یک مطالبه عمومی بود، اما با اتمام عملیات اجرایی این پروژه بخشی از نیروها بیکار می‌شوند، می‌طلبد طرح‌های توسعه‌ای این واحد تولیدی برای اشتغال نیروی انسانی مدنظر قرار بگیرد زیرا که این پروژه با هدف محرومیت‌زدایی و اشتغال پایدار ایجاد شد.

۲ صنعت پایین‌دستی ویژه پتروشیمی لردگان راه‌اندازی می‌شود

در ادامه محسن محمودی مدیرعامل کارخانه پتروشیمی لردگان از ایجاد ۲ طرح توسعه‌ای پایین‌دستی ویژه این واحد تولیدی خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها شامل کریستال ملامین با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن و ریکاوری دی اکسید کربن (CO۲) براساس شاخص‌های زیست‌محیطی است.

وی  بیان کرد: راه‌اندازی طرح ریکاوری دی اکسید کربن باعث افزایش ۱۰ درصدی تولید اوره در پتروشیمی لردگان می‌شود.

محمودی تصریح کرد: طرح پتروشیمی لردگان در مراحل انتهایی راه‌اندازی قرار دارد و صادرات و ارزآوری خواهد داشت.

مدیرعامل کارخانه پتروشیمی لردگان عنوان کرد: پتروشیمی لردگان روزانه ۳ هزار و ۲۵۰ تن اوره و ۲ هزار و ۵۰۰ تن آمونیاک تولید می‌کند.

ملک‌محمد قربان‌پور فرماندار لردگان نیز در این جلسه اظهار کرد: در  هفته دولت ۳۵ طرح شهرستان لردگان افتتاح و بهره‌برداری شد، برای اجرای این طرح‌ها از سوی ۱۲ دستگاه اجرایی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۱۳ نفر در شهرستان لردگان فراهم شد، این طرح‌ها شامل باند دوم جاده کوشکی به پل قره، آب‌رسانی، برق رسانی و  آبیاری نوین و …. است.

قربانپور یادآور شد: همچنین عملیات اجرایی ۱۶ طرح در شهرستان لردگان آغاز شد، برای اجرای این طرح‌ها ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

فرماندار لردگان تاکید کرد: هلدینگ خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری در این شهرستان اعلام آمادگی کرده و زیرساخت‌ها فراهم است.

وی بیان کرد: برای اجرای سند توسعه شهرستان لردگان نیازمند اعتبار هستیم و برای سرمایه‌گذاری در این استان محدودیت انرژی نداریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.