استان ها
| 4 سال قبل

دریاچه زریوار فرصتی برای میزبانی مسابقات آسیایی

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: دریاچه زریوار ظرفیت مناسبی برای میزبانی رقابت های آسیایی است و در همین راستا در حال رایرنی هستیم.

سید محسن رضوانی امروز (سه شنبه ۴ شهریور) در مجمع انتخابات هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان ضمن اشاره به اینکه ورزش های آبی در کردستان دارای پتانسیل است، اظهار کرد: متاسفانه ورزش های آبی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و بسیاری از رقابت ها را لغو کرده است.

وی با بیان اینکه شنای کردستان دارای استعدادهای خوبی است، عنوان کرد: ورزش های آبی در استان کردستان با همدلی می توانند به توسعه برسد.

رئیس فدراسیون به ظرفیت دریاچه زریوار در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: رقابت های شنای آب های آزاد مریوان در تقویم فدراسیون تدوین شده و به عنوان یک برند قهرمانی در بین شناگران مطرح است.

رضوانی تصریح کرد: دریاچه زریوار باتوجه به ظرفیتی که دارد می تواند میزبان مسابقات آسیایی باشد و برهمین اساس در حال رایزنی هستیم.

وی در ادامه افزود: سرانه فضای فیزیکی رشته های آبی در استان کردستان مطلوب است و رییس هیات باید به خوبی از این مهم برای ارتقا استفاده کند.

رئیس فدراسیون شنا گفت: متاسفانه طبق ماده ۸۸ استخرها به بخش خصوصی واگذار می شود و این مسئله چون با دید درآمدزایی به آن نگاه می کنند دیگر نگهداری لازم از آن فضا نمی شود.

رضوانی نیز به تیم ملی کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  در حال حاضر قهرمانان ملی در کشور به صورت جداگانه در حال تمرین هستند و امیدواریم با به پایان رسیدن این ویروس بتوانیم در انتخابی های المپیک شرکت بکنیم.

حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در ادامه خانواده شنای کردستان را به همدلی دعوت کرد و گفت: اداره ورزش و جوانان استان  یکی از استخر های استان را به خانه این رشته تبدیل کند.

وی با بیان اینکه ورزش و جوانان اماکن خود را تخریب نمی کند، بیان کرد: متاسفانه خانواده شنا در تخریب کردن استخر شنای ملک نیا نقش داشته اند و باید اینگونه رفتارها را تغییر بدهند.

جولایی بیان کرد: اداره ورزش و جوانان استان هیچگاه در چینش مجامع نقشی ندارد و نخواهد داشت و تنها اعضای حاضر در مجمع سرنوشت خود را تعیین می کند.

وی در پایان گفت: رییس هیات باید تعامل خوبی با فدراسیدن، اموزش پرورش برقرار کند.

در ادامه این جلسه با کسب آرا ماخوذه رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان به مدت ۴ سال انتخاب شد.

 در این مجمع آقایان کامران آریا، محمد صید  مرادی، مرتضی کرمی و سعید ملک الکلامی به عنوان نامزد تصدی پست ریاست هیات ثبت نام کرده بودند.

در ادامه این مجمع کامران آریا و محمد صید مرادی از ادامه رقابت انصراف داده و عنوان تصدی این پست برای دو کاندید دیگه باقی ماند.

طبق قانون کاندیداها به مدت ۱۰ دقیقه برنامه های خود را برای اعضای حاضر در مجمع تشریح کردند تا نظرات را به خود جلب کنند.

در ادامه ۱۶ عضو حاضر در مجمع رای های خود را به صندوق انداخته و پس از شمارش آرا سعید ملک الکلامی توانست با کسب ۱۰ رای به عنوان رئیس هیات شنا و واترپلو استان به مدت ۴ سال انتخاب شود.